dressyrwelsh.blogg.se

2017-09-28
16:49:27

Funderingar, flytt och tävling!

Det går visst inte så bra för mig med det här med uppdaterandet! Ibland, rätt ofta, så är det bara så himla fullt ös i det "riktiga" livet att det blir svårt att hinna, eller oftast orka, sätta sig ner och skriva. Fast att jag saknar det och fast att jag tycker om att skriva här.
 
Sista dagarna, eller kanske till och med veckorna om jag tänker efter, har det mesta i mitt huvud kretsat kring att jag ska flytta. Jag och Blomman och Fiffi tar vårt pick och pack och drar norr ut och blir återigen Halläningar. Inte för att vi inte trivs i Skåneland, men det känns som ett rätt beslut. Även om jag kommer sakna allt, människor, platser och den vardag jag byggt upp här nere. Nu är det ju inte så långt bort, bara på andra sidan åsen i princip, och jag har fortfarande mitt arbete här så egentligen så kommer jag ju inte lämna det alls, jag kommer bara byta vardag, typ.
 
Förra helgen tävlade vi i Ängelholm, en Msv C:1. Resultatet blev 61,9% men med en fantastiskt bra känsla inne på banan. Han var så med mig och jag förberedde oss och red igenom varje rörelse istället. Tog mig tid istället för att känna mig stressad. Den största skillnaden var framridningen. Ibland blir jag ganska passiv när vi rider fram, vill inte bråka och blir istället nästan lite ursäktande i min ridning. Eftersom Blomman är en häst med mycket nerv så kan han lätt tappa fokus och bli spänd om jag tillåter honom att "glida ifrån mig" för mycket. Denna gången vågade jag be om hans uppmärksamhet och rida igenom de spänningar vi stötte på. Inte bara glida med och inte våga ta i problemet av rädsla för att skapa mer spänning. Och det gav verkligen resultat i ridkänslan på banan så det ska jag verkligen ta med mig tills nästa tävling!
 
Nu känner jag att tiden rinner iväg från mig för denna gången. Flytten börjar imorn och jag kan inte påstå att jag kanske är sådär värst förberedd och har packat så jättemycket ännu ;) Så mot stallet och packa hästtäcken!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: