dressyrwelsh.blogg.se

2017-10-14
06:49:11

Laddad för en hästig lördag!

Lördag och ledig, underbart att vakna 05.30 och inte kunna somna om då, verkligen! Nog för att jag tycker de är skönt att gå upp tidigt och dagen blir längre, men hade det inte räckt när klockan ringde vid kvart i sju?!
 
Så jag tänkte jag tar tillfället i akt och uppdaterar lite sedan sist!
 
Blomman tränar på, just nu har vi ingen tävling inplanerad, men jag har tänkt att vi ska komma iväg någon mer gång innan vintern. Tränat ganska mycket byten det sista så min förhoppning är att vi ska våga oss ut i en msv B innan årets slut. Det känns lite som en mental spärr, som att kraven på oss i de klasserna helt plötsligt blir markant högre, så min största utmaning inför den debuten är antagligen att hålla mina tävingsnerver i schack och inse att om vi debuterar en ny klass behöver vi ju inte sikta på månen den första starten....!
 
I veckan var vi iväg och hoppade. Ett ridhus i närheten har öppen bana lite då och då så tänkte att jag passar på, perfekt att slippa bygga fram och plocka bort! Han hoppade helt fantastiskt fint! Massor med färgglada hinder och mattor och grejer under, och visst, han tittar till, men det räcker att hålla om med benen och smacka en gång så hoppar han av. Inte ett enda stopp och inte en enda bom föll. Avslutade med en bana på runt 90 och han leker runt. Nu är ju visserligen inte 90 någon höjdhoppning, men med tanke på vår ringa erfarenhet inom området så är jag mer än nöjd! Och det är rätt bra tryck i sprången, väldigt häftig känsla! Han gillar verkligen det, och jag tror jag gör det också ;)
 
Nu ska jag strax ut till hästarna! Blir en intensiv dag, först stallet, sedan iväg med  Emma och http://www.hasttacket.se/ för att ha täckesparty och därefter ett gäng hästar att roa. Som bäddat för en bra och hästig lördag!
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: