dressyrwelsh.blogg.se

Kommentarer:
2016-10-25 @ 07:38:34
#1: ar-tanten.bloggplatsen.se

Har också en Welsh cob, och har också bytt sadel fler gånger än jag kan räkna. Vad har du för sadel/modell nu? Är du nöjd med den? Och vilka har du förkastat? Jag har en Ordo Equester nu men den är inte optimal...

Svar: Oj, jag vet precis vad du menar, samma här! Nu har vi hittat en äldre county competitor som funkar alla tiders! Jag har upplevt att i de flesta sadlarna hamnar jag "ovanpå" honom, även om de är rätt rent viddmässigt kommer de inte NER på ryggen. Countyn är en 17" fit 3 och han verkligen älskar den! Som hoppsadel har vi en Zaldi Star 16,5" bomvidd 31, den älskar han ännu mer! Båda två kommer verkligen ner på ryggen och jag känner att jag sitter med honom, inte ovanpå honom.
Vi provade en bomlös innan detta, en sensationride G4, han trivdes suveränt bra med den men jag kunde inte sitta ordentligt i den, jag kunde inte slappna av och bara sitta utan jag fick hela tiden anstränga mig för att sitta som jag ville. Frank baines funkade ganska bra också, vi hade en Omni ett tag som tyvärr blev för vid sedan. Fördelen med Countyn jämfört med frank baines på just Blommans rygg är att countyn svänger upp mer baktill. Jag vill egentligen ha en equipe eller en childeric, men jag har någonstans insett att de är inte gjorda för min typ av häst, och jag vill hellre ha en häst som trivs med sin sadel så jag är överlycklig sålänge countyn funkar!!
Evelina Gustafsson

2016-11-01 @ 10:12:47
#2: Camilla

Fina Blomman :)
Apropå guld och regnbågar så spanar jag efter guldklimp nu... Så hör du något är jag ute efter en häst att låna på längre tid, kanske någon som ska ridas för senare försäljning, någon form av samarbete med uppfödare eller något annat man kommer överens om -öppen för förslag helt enkelt ;)

Svar: Jag vet nog ingen på rak arm, men hör jag någon ska jag tänka på dig! :)
Evelina Gustafsson

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: