dressyrwelsh.blogg.se

2016-10-21
12:30:17

Det är mycket nu!

Va arbetslös är ungefär som att vara pensionär, man har liksom bara så mycket att göra!
 
Sedan sist har jag vart i Linköping och hälsat på min fantastiska vän och kollat in hur det går för deras fantastiska hus. Det går fantastiskt bra! Huset är obeskrivligt, helt underbart och så personligt, så himla häftigt! Någon gång när jag blir vuxen och "rik" ska jag också ha ett hus, för mig och Fiffi och någon som står ut med oss ;) Blomman är inte borträknad, han har det bara så himla bra i sitt nuvarande stall att han hellre bor kvar där än flyttar in i huset!
 
När det gäller jakten på nytt jobb pågår den fortfarande, den går upp och den går ner och lite hit och lite dit och de sökta jobben är en salig blandning mellan rekrytering, bilförsäljning, utbildare, coach och gräsläggare, ja ni hör ju själva, lite av varje och mycket av allt, precis som jag! Jag är mer inriktad på att hitta ett roligt och motiverande arbete än ett speciellt yrke.
 
Ridningen går spikrakt uppåt, vi har hittat ett sådant galet flow och varje pass är så att jag liksomfår nypa mig i armen och fundera över om det är på riktigt eller på låtsas. Jag är så oändligt glad för denna tränare vi hittat så det går inte att beskriva! På söndag är det dags för tävling, lättA:3 på Åsbo Ponnyklubb. Debut i Lätt A och debut regionalt, det tar sig så att säga! Målet är att ha en bra känsla, fokusera på vår grej, komma ihåg att rida och ha kul! Notera gärna att vinna inte finns med på listan, inte ens placering eller procent finns med på listan, för för första gången har jag kommit så långt att det spelar ingen roll, jag bryr mig verkligen inte. Vi gör det här för vår skull och för vår skull enbart, inte för resultatet eller för vad det skulle generera utan bara för OSS, Blomman och mig <3
 
Det finns dock ett par saker som behöver ordnas inför söndagens tävling, jag behöver köpa några muttrar, lite gummimatta och vita helskodda ridboxar så jag klibbar fast i sadeln. Så det är dagens projekt! Mot Biltema och mutterhavet!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: