dressyrwelsh.blogg.se

2016-10-23
16:56:17

Åsbo Ponnyklubb 23/10 Regional Lätt A:3

Jag känner mig så NÖJD! Vi har inga procent att skryta med, och inga placeringar, men vi har vart iväg och samlat på oss massa tankar och idéer inför nästa tävling för att samla fler poäng i framtiden.
 
Det började med en helkass natts sömn, eller snarare ingen sömn, kanske inte världens bästa uppladdning, men man får gilla läget, jag vet ju hur jag funkar. På något underligt sätt lyckas man ju ändå rycka upp sig och va toppad så fort man skuttat ur sängen ändå, sedan går det ju ur ganska omgående efter avslutad ritt men det spelar ju mindre roll, då är uppdraget genomfört ;)
 
Vaknade till grått väder, regn och 3 plusgrader, mysigt! Framridning ute på grusplan lervälling. Vi startade som nummer 2 så vi va först på plats tillsammans med några andra tidiga. Blomman var spänd, VÄLDIGT VÄLDIGT spänd. Han gick och skrek mer eller mindre konstant hela framridningen, inte på de andra hästarna men på hans kompis som också var där och skulle starta en halvtimme senare. Till slut frustade han åtminstoen lite grann och jag försökte efter bästa förmåga få den för dagen väldigt korta, kompakta cobhalsen att bli lite längre och lite mindre kompakt. Efter en halvtimmes jobb så var det minimalt bättre men ändå bättre. Och då var det vår tur att gå in.
 
Blomman tyckte det här ridhuset var det värsta han någonsin vart med om, han kändes mest som att han önskade att någon kunde öppna väldigt kvickt så vi kunde få gå ut igen, va cobhalsen kort och kompakt på framridningen kan ni sju själva föreställa er hur den va väl inne på banan. På något sätt lyckades vi ändå genomföra programmet och även om känslan inne på banan var allt annat än angenäm så är jag ändå så NÖJD med vår prestation. För om vår lägstanivå är 60,857%, så finns det så mycket mer poäng att plocka, och det kommer vi kunna göra, med tävlingsrutin!
 
Bedömningen är mest 6:0r, några 5:or som kompenseras av några 8:or och en felridning för jag råkade glömma att vi skulle göra halt och rygga på ett ställe ;) Slutkommentaren är "Väl kämpat på en fin häst. För dagen ngt spänd och skulle önska mer framåtbjudn och påskjut". Helt rättvist bedömt och det sätmmer väl med känslan vi hade, framåtbjudningen finns naturligt så fort han slappnar av, så det känns väldigt hoppfullt för framtiden!
 
Tyvärr inte så mycket kul bilder, men kan bjuda på en fran transporten!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: