dressyrwelsh.blogg.se

2016-11-06
12:00:22

Träning och tävling!

I onsdags var vi iväg och tränade. När vi tränar är det mycket basic work, mycket skolor på olika linjer och med olika tvärning för att hitta jämnt driv och jämnt stöd och det ger så mycket resultat! Jag ÄLSKAR grundjobb, detaljer, mer grundjobb och mer detaljer. Blomman trivs toppenbra med hela systemet och jag tror att det just nu passar oss så himla bra att träna minst en gång i veckan. Och det ger ju resultat, han har aldrig varit så fin och för varje träning så hittar vi nya nivåer, inte som i jättemycket mer krävande nivåer, men nivåer av mer balans och takt och KÄNSLA. För övningarna vi gör kan han ju, vi jobbar hela tiden för känslan.
 
Här är en liten film från träningen:
 
 Onsdagens träning var en perfekt uppladdning inför igår, då åkte vi till Perstorp för att träna på att tävla och red en regional Lätt A:3. Betydigt bättre känsla än sist, spänd, men mindre spänd och mer med mig och påverkbar. Framridning inne och tävling inne, passar nog bättre än miljöombyte från ute i höstrusk till inne i ridhus som det blev sist. Han var lugn på framridningen och jag gjorde inte så mycket mer än försökte få honom rund och mjuk och jämn. Förra gången var jag lite försynt och väntade på att föregående häst skulle gå ut innan vi gick in, idag såg jag till att vi kom in fort så vi skulle hinna titta på banan. Vi körde galopp runt för då hinner vi fler varv så han får titta mer plus att galoppen ofta hjälper honom att komma till arbete, han blir liksom tvungen att fundera mer på sig själv än på allt runt omkring honom.
 
Vi samlade ihop 64,286% och hade en liten felridning igen. Jag va så fokuserad på att komma ihåg halten denna gången, att jag i lyckan över att vi gjorde halt och ryggade glömde bort bågen i trav efter :P Vi fick återigen trevlig och rättvis kritik och träffade flera trevliga människor som undrade vad det var för häst och tyckte han var väldigt fin, roligt! Älskade luddponnyn <3
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: