dressyrwelsh.blogg.se

2016-11-12
22:31:01

En snabb vecka!

Dagarna har gått i ett och veckan har liksom susat förbi snabbare än vinden! Jag och Fiffi har varit gårdsvakter från torsdagen förra veckan till i torsdags på gården där Blomman bor. Med ett heltidsjobb 7-16 och ovanpå det ett helt gäng extra hästar att passa, det är 8 hästar totalt i stallet, och två extra hundar så har det inte funnits varken tid eller ork till mer än att "dö i sängen" vid 21 på kvällarna. Men nu är den pärsen över och det är bara heltidsjobb och en häst, tillbaka till en något lugnare vardag liksom, skönt! När det blev planerat var jag arbetslös, då hade det ju vart piece of cake, nu blev det mer a whole pie :P
 
Hur som haver så är det skönt att den veckan är slut, energin börjar så smått komma tillbaka och imorn är det dags för tävling igen! I morse var vi iväg på träning och känslan inför imorn är A W S O M E!!! Var en sväng på Hööks i Helsingborg och införskaffade några välbehövliga prylar inför morgondagen så som en påse med olika fack för lindor som jag tänkte jag kan ha som tävlingsgroomingbag med putsborste, vita skydd, vita lindor och lite sådant, ett transportgrimskaft så han kan sitta fast med ett på varje sida i transporten så han står mer "uppstyrt" och braiding gel, cobmanen är väldigt busig när man ska fläta den! ;) Just de, en hårdekoration också, sedan insåg jag när jag kom hem att jag städat bort, eller råkat kasta, min donut så får väl åka inom någon affär imorn och se om det går att få tag på en.
 
Laddade upp lite extra med att åka och titta på ponnyernas Lätt A:1 tidigare ikväll, mest egentligen för att det var ett gäng cobbar med och det är lite extra roligt att titta då! Det var en cob som vann, såg verkligen JÄTTETREVLIGT ut och väldigt sympatiskt och trevlig ridning från tjejen, gillar när sådant premieras!
 
Nu, tack och god natt ;)
 
 
Kommentar:
2016-11-12 @ 22:32:33
#1: Frida

Väldigt söt häst! 😍

Svar: Tack :)
Evelina Gustafsson

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: