dressyrwelsh.blogg.se

2016-02-12
21:44:16

Min dressyrcob!

Igår va Blomman och jag och tränade för Johanna Due Boje. Detta va 3:e gången vi red och det gick bara sådär galet bra! Vi får verkligen till det stundvis och den bra känslan varar längre och längre för varje pass. Dessutom har vi gått mot en betydligt mer liksidig känsla han är mycket mer med mig och framför mig. Vi har ett bättre "flow" och han rör sig mer genom kroppen.

Sedan är det många bitar kvar innan jag är nöjd, jag behöver jobba med att få bättre kontroll på min kropp. Jag behöver lära mig att våga sitta på honom och inte "över" honom, jag behöver lära mig att kunna slappna av och samtidigt vara aktiv, jag behöver lära mig att rida mindre med mina överskänklar och använda hela min kropp på ett bättre sätt för att få honom att spänna av och våga vila på varje steg. Som sagt, många saker kvar, men det känns som att det finns hopp!

Igår kunde jag till och med sitta ner och känna att det gick ganska bra! Det blir dock till att träna bålstyrka för shit som det gungar där uppe! Hur kan en så liten häst röra sig så himla mycket?

Här är lite film från gårdagen. I Galoppen jobbar vi med tagen bakdel och försöker få långsammare steg, vi jobbar även mot piruetter. I traven jobbar vi med att få mer trav i skolorna och på slutet söker vi efter att få honom att våga sträcka ut stegen fullt ut i trav, vi vill helt enkelt ha en travökning.

Kommentar:
2016-02-12 @ 22:07:01

😍😍😍 så roligt :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: