dressyrwelsh.blogg.se

2016-04-17
11:22:04

På plats!

Efter påsk började vi flytta, packa, flytta och städa. Hela bästa familjen högg i och hjälpte till och på ett par dagar var jag, min sambo och Fiffi utflyttade från bondgården och inflyttade i Ängelholm. Det är fortfarande en del flyttkaos i huset och jag funderar hela tiden kring hur jag på bästa sätt ska inreda vårt nya boende till ett hem och inte bara en förvaring. Jag avskyr röra och det är något frustrerande att jag inte bara kan få klart allt NU direkt, men så är det ju. Det tog mig två år att inreda min första lägenhet. Nu är det en större lägenhet och dessutom två som ska tycka om hur vi ska ha det. Tur Fiffi i alla fall är nöjd bara hon får en mjuk filt och en matplats ;)
 
Blomman har också flyttat in i sin nya "lägenhet" alldeles i närheten av där vi bor och det har blivit så himla bra! Jag trivs super och Blomman trivs super! Just nu har han 6 damer att hålla reda på så det är inte helt lätt att vara Blomman just nu. Men han tar det bra och jag passar honom med extra lucern så han inte ska tappa och håller koll på att han inte stressar. Vi är dessutom igång för fullt med att träna och jag har verkligen bestämt mig, vi ska börja tävla! Sista passen vi ridit har gått super och jag har verkligen kommit ner och kunnat sitta med honom i traven. Så jag ska hitta en klubb jag vill tävla för och sedan lösa licens när vi känner oss lite mer redo. Kanske ska vi ta en pay and ride som första steg bara för att känna på det lite. Mest för min skull!
 
Nu ska jag dra bort till Biltema och köpa lite prylar så jag kan fixa lite med flyttkaoset. Har haft en givande morgon och kan nu bocka av flera stycken "to-do´s" som jag skjutit upp. Det känns så bra när sånt är avklarat så man kan släppa det. Särskilt när det är nödvändiga saker som annars kommer ikapp en förr eller senare.
Nu - Mot staden!!
 
 
Kommentar:
2016-04-17 @ 15:58:32

Åh spännande men vad har du den lille svart/vita? 😋

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: