dressyrwelsh.blogg.se

2015-09-03
12:08:00

Snuvan de luxe har checkat in!

Suck, jag har gått och dragit på mig värdens förkylning! Det ingick inte alls i planen, det finns varken tid eller ork eller utrymme för någon förkylning, särskilt inte en sådan som slår till och slår ut en fullständigt. Jag avskyr känslan av att inte orka det jag vill och det är galet jobbigt att inte få luft och behöva snyta sig stup i kvarten. Vet inte hur mycket hushållspapper som gått åt vid det här laget och jag har till och med fått ta nässpray! Då är det illa, det var nog 10 år sedan sist! Men det kunde såklart vart värre, många gånger om, men nu är det inte det och jag känner för att tycka lite synd om mig själv så då gör jag det, i min familj gör alla som dom vill, så är det mä att!

Ridningen blir lite på halvfart på grund av det, idag innebar det att tre hästar blev ridna. Man inser att det inte är helt okrävande att rida trots allt, när man inte orkar som vanligt :P Folk som tycker ridning inte är en sport kan ju prova att rida ett gäng hästar per dag och göra allt jobb runt omkring så får vi se hur många muskelgrupper de har träningsvärk i dagen därpå ;)

Överväger starkt att bege mig mot sängen och ta kväll, klockan är förvisso inte ens tio än, men imorgon ringer klockan vid 04.45, för det är en hel kennelklubb som vill ha mat och luftas innan jag beger mig med ett gäng kollegor mot skåneland. Gillar att mitt jobb är variation, min modell ogillar när varje dag ser likadan ut som den förra. Till helgen blir det spännande, då kommer det en ny häst och ponnybus åker hem till sig igen. Go natt på er!

Idag får galoppisarna stå för bilden :D

 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: