dressyrwelsh.blogg.se

2015-03-11
22:07:00

God natt världen!

Det finns inget bättre sätt att starta dagen på än att galoppera på stranden medan solen går upp. När jag börjar vid 10 i skolan så är första hästen iordninggjord och vi är på väg mot stranden strax efter 7. Som regel är det bara vi där så det är helt lugnt och folktomt. Efter att vi joggat några åttor som uppvärmning så rider vi iväg åt höger, alltid åt höger. Vi cantrar lugnt 2 km och sedan vänder vi och går friskt tillbaka. Idag gick vi fort ca 600 meter, då startar dagen ännu lite bättre! Jag vet att jag sagt det så många gånger innan, men den känslan, den är så sjukt häftig! Hästarna känns helt fantastiska och just nu så är varje pass lite granna bättre än passet innan, dessutom är de mjukare och smidigare än någonsin. Förhoppningsvis snabbare än någonsin också, men det får vi se när det brjar bli dags för start ;)
 
Sedan är det då den här makalöst tråkiga skolan som måste skötas. Idag hade vi det totalt meningslösa seminariet om analysen av totalt irrelevanta intervjuer. Det gick i alla fall vägen och även om det inte var speciellt givande så var det obligatoriskt, då får man bara försöka finna sig i det!
 
Spenderade sedan några timmar med den organisation där vi ska genomföra vår C-uppsats och det känns riktigt bra. Jag tror det kommer bli ett spännande arbete. Vi ska skriva om kreativt arbetsklimat och utvecklande ledarskap. Det är intressanta ämnen och det gör det hela lite roligare!
 
Avslutade sedan dagen med att spendera lite pengar på Ullared. Blev en hel del inköp men inga onödiga saker och tro det eller ej, men inte en enda grej från hästavdelningen följde med hem! Vet inte om det hänt förut? Blev en del baskläder och massa Bh:ar! De har helt suveräna Bh:ar där, dessutom svinbilliga! Kör på den framknäppta varianten för på den trillar inte axelbanden ner, 59,95:- styck, som hittat! Har totalt 4 stycken, varför variera sig liksom, när man hittat nåt man gillar?!
 
Nu ska jag slänga mig i sängen och glo på några forskningsartiklar, yey, kul! Lär somna innan jag läst första meningen, kanske lika bra att låta det vänta till imorn istället ;) Får nog bli så!
God natt världen!
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: