dressyrwelsh.blogg.se

2015-08-25
12:05:00

Fantastiska lilla häst!

Just nu så kliver vi framåt med stormsteg! Varje pass är lite bättre än passet innan. Vi växlar mellan att rida på banan, galoppträna på rakbanan och longera. Just nu är känslan så pass bra att jag känner att ja, vi borde nog faktiskt ut och tävla! Det säger inte så lite med tanke på min något överdrivna perfektionistiksa sida ihop med lite för mycket tävlingshuvud. Jag tror att det kan vara en kombination av att vi faktiskt blivit bättre samtidigt som jag har släppt lite på kraven och insett att vi kan ju tävla för att ha kul, att vi inte vinner behöver ju inte vara lika med ett misslyckande och skulle de gå katastroflat dåligt så är det ju faktiskt inte så att allt står och faller på ett tävlingsresultat, då får vi träna mer helt enkelt.

Så just nu letar jag tävlingar och funderar för fullt över vilken klass vi ska göra nydebuten i. Just nu lutar det åt någon Lätt:A-klass eller Msv-C. Det känns någonstans lite ”för lätt” att ge oss ut i de allra lägsta klasserna även om vi inte tävlat så mycket innan. Han kan ju allt som ingår, så egentligen är den största utmaningen att hålla mina nerver i styr ;)

Jag är i alla fall riktigt taggad på att komma ut och visa upp oss, tänkte att det får bli i slutet på september eller så, vi ska på träning i Skåne den 15-16:e, känns bra att ha en träning i ryggen innan de blir på riktigt :P

 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: