dressyrwelsh.blogg.se

2015-04-09
16:19:35

What a wonderful day!

Dagen idag bjuder på sol, precis som igår! Sol ute och sol inne, överallt men mest i sinnet! Jag känner verkligen att jag är tillbaka på banan och de känns så jäääääkla bra! Helgen jag spenderade hemma kände jag mig mer död än levade och såg nog mest ut som ett ösregn, men efter regn kommer sol och det stämde! Jag skiner, jag känner det!
 
Älskar allt som fyller mitt liv, hästar, hundar, jobb och min nya lya som snart väntar på mig! Ibland går jag in och kikar lite och njuter och drömmer och fantiserar om hur det kommer bli att bo på andra sidan muren. Stort och ljust och luftigt blir det! Mina största I-landsproblem är att jag vill ha en ny säng och funderar över vilka handtag jag ska ha på mina skåpsluckor, man kan helt klart ha det värre!
 
Till och med uppsatsgrejen känns ok en dag som den här! Haft träff med organisationen och börjat samla in empiri, låter värsta proffsigt, mycket proffsigare än vad det egentligen är. Vår en lärare har en hang up på att kalla oss forskare, jag skulle mer kalla oss en skara c-studenter som ska göra ungefär lägsta nivåns examensjobb. Att dra det till att vara forskare verkar i min värld lite väl långsökt! Det är en C-uppsats vi snackar om, inte en avhandling..... Chilla lite liksom ;)
 
Anyway! Jag ska njuta maximalt av att väderguden är på lika strålande humör som jag och ut och roa kusebusen en tur i skogen! Igår fick hundarna hänga på, idag får de nog en egen promenad senare, de vill ju faktiskt också ha kvalitetstid utan hästen ibland!
 
Fiffi gillar inte att gå med på ridturerna så hon liftade lite, så jäkla skön är hon! Hon fick bara åka i skritt, trav skumpar för mycket, prinsessan gillar inte det :P
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: