dressyrwelsh.blogg.se

2015-04-20
20:38:25

Lysande Loppis!

Igår hade vi loppis på "bondgården"! Vi har haft värsta pådraget med annons och grejer i tidningen och hade satt att den skulle börja 13.00. Vi fixade och packade fram och förberedde hela förmiddagen och funderade över och hoppades att det skulle komma i alla fall några shoppingsugna besökare. Men vi hade inte behövt oroa oss, inte ett dugg!
 
Vid 12 började bilarna droppa in och vid 13 kändes det nästan som att folk vallfärdat hit! Jag kan aldrig sluta fascineras över att folk är beredda att betala för "skit"?! Jag hade två små bord med "lite skit" på och jag sålde väl ungefär hälften och blev ändå 700:- rikare. 700:- rikare och "lite skit" fattigare, de är bra affärer de! Särskilt när man ska flytta och vill köpa nytt :D Min "skit" blir ju dessutom som nytt för någon annan, jag är glad att bli av med det och extra glad om det blir till glädje för någon annan istället för att det ska slängas. Det slängs så mycket ändå.
 
Så det här med att sälja "lite skit" är ju inte så tokigt ändå. Vårt gäng som sålde kände oss mycket nöjda med vår dag och vi hade himlans trevligt och förhoppningsvis så känner sig våra besökare som åkte härifrån några kronor fattigare men "lite skit" rikare också nöjda :)
 
Nu ska jag åka till Maxi-affären och bli lite fattigare och lite mat rikare! Någon har ätit upp min mango och jag överlever inte utan mango så är det bara!
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: