dressyrwelsh.blogg.se

2015-04-27
14:41:00

Högtryck på alla fronter!

Ingen rast, ingen ro! Uppsatsen börjar dra in på sluttampen, gräset säljer som ogräs (haha, fyndigt, eller hur!) och hästarna, ja, de står där ute i stallet och tränar sig inte själva ;)
 
Jag längtar mer än någonsin till skolan är över och mitt nya liv ska börja! Min nya lya är näst intill färdig för inflytt, jag ska bara få inredning på min toalett så är den min sen. Känns hur nice som helst och lite overkligt! Lite overkligt lyxigt att flytta från en liten, förvisso mysig, och kompakt två med massa snedtak till en rymlig trea med kök och inget snedtak. Lär ju ta en stund att fylla den med möbler så den ser bebodd ut! Men de är ju ett I-landsproblem på högsta nivå!
 
I söndags var det första löpdagen på Klampenborg och vi hade två hästar till start. Det räckte inte hela vägen fram idag heller, men vi är på G och känslan är toppen! Vi åkte dit laddade och glada för en trevlig dag och åkte hem lika glada och väldigt nöjda, även om det såklart suttit fint med en seger ;) Jag känner mig så lycklig över att jag får vara med om allt det här att få vara en del i det, att träna hästarna, åka på löp, gemenskapen, hoppet, adrenalinet, farten, allt, jag ÄLSKAR det!!!
 
Idag är det strålande väder och jag har spenderat några timmar på jobbet. Tanken var att plugga lite nu, men jag spar det till ikväll, den som spar han har ;) Dessutom pluggar jag bäst på kvällen! Får bli en ridtur med Blomman istället och sedan en tur till travet för att hålla tummarna för världens charmigaste travhäst! Heja Owen!!
 
Här är ett par bilder från i söndags! Klampenborg kan nog vara den mysigaste galoppbanan vi har i norden!
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: