dressyrwelsh.blogg.se

2014-03-29
20:53:19

Jakten är över!

Och så kan vi idag igen konstatera att det inte blev som vi tänkt oss. Sport Edition var inte heller riktigt va vi önskade. Det började kännas som att jag kanske hade orimliga krav, men jag gillar inte halvtaskiga saker, och jag har definitivt inte lust att betala 10-tusentals kronor för något som inte känns bra i hjärtat. Vi lämnade Klippan utan V70 och körde norrut.
 
I Ängelholm tittade vi på ännu ett exemplar som inte nådde upp till min nivå. Jag började känna mig uppgiven. Kanske vore det bättre att bara lägga ner och köpa nån riktigt billig. För finns det ingen fin för mina pengar så vill jag hellre ha en ful för mindre pengar, thats it. Längre norrut, Falkenberg, nope, fel prisklass, Varberg, inget svar. Helt plötsligt var vi på väg till Borås, hoppsan. Ringde Bilpunkten och frågade om det fanns någon möjlighet att få komma strax efter stängning, vi var ju på väg. Jo då det fanns det. Och där stod den, skiiiiinande svart och väntade på mig! Vilket lyft! Den hade till och med dragkrok, jag menar vad mer kan man önska? De feta fälgarna känns mest som en bonus! Jag känner mig så galet nöjd!!!! Så nu står den och skiner utanför mitt sovrumsfönster och det känns som en sådan lättnad att slippa spendera fler timmar vid blocket i väntan på att hitta något som jag till slut började tvivla på om det ens fanns. Jag njöt av mitt eget sällskap hela vägen hem och passade på att rasta de 210 pållarna under huven lite så de skulle veta att det är dags att vakna igen. För de råkade visst bli en turbo ;P Hjärnan muttrar lite över att vi inte följde planen, men hjärtat är så himla nöjt med det där lilla extra t:et som gör livet bakom ratten så sjukt mycket roligare!
 
Min nya svarta pärla! (Eller ja, peppar peppa, det är ju vad jag hoppas att den är, men so far so good!)
 
 
Kommentar:
2014-03-31 @ 21:45:28
#1: Karin

Hej!
Åh, du har köpt en 2,5 T du också. Tror inte du blir missnöjd, jag är jättenöjd med min, förutom avsaknad av svängradie men det är väl du van vid :) Man kan köra fort rakt fram och det är väl huvudsaken så man slipper vara på de farliga vägarna så länge, var det "nån" som sa. Kram. KP

Svar: Jag är långt ifrån missnöjd, dessutom är den här alldeles jättesvängbar jämfört med s80n ;) den ska få mörka rutor och en vinge så blir den komplett sedan <3
Evelina Gustafsson

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: