dressyrwelsh.blogg.se

2013-09-29
23:53:57

Full dag!

Är fortsatt väldigt väldisciplinerad med mitt pluggande måste jag säg! Idag innan jobbet satt jag också en stund och printade ner text. Känner faktiskt att jag kan ge mig en klapp på axeln, inte för att det är klart, men för att framförhållningen trots allt ÄR bättre än den nånsin vart under hela första året!
 
Så imorn efter Blomman fått besök av Equiterapeuten så ska jag åka och köpa mig min högt efterlängtade kaffemaskin! Jag känner att jag verkligen är värd en sådan. Den får vara hur jobbig den vill att rengöra, med tanke på kaffekvaliteten och mjölkfluffet den kan producera så är den med all säkerhet värd det extra besväret.
 
Jobbandet gick för övrigt också bra. Det är kul med lönehelg, det blir lite extra tryck då. Igår gick jag faktiskt tomhänt hem, men idag "råkade" det följa med ett bett. Ett litet rakt äppelbett bara. Vi har redan invigt det, Blomman var mycket nöjd, bra investering med andra ord! Min kollega undrade hur jag kunde behöva ett till, de var ju bara 14 dagar sedan jag köpte ett bett sist. Men jag får väl erkänna att bett är liksom lite av en passion. De kan göra så stor skillnad när man hittar rätt. Och jag kan aldrig låta bli att tro att även om det är bra, så kanske det finns ett annat därute på marknaden som är bättre..... Det sägs ju dessutom att det är bra att växla bett så det inte alltid belastar samma yta i munnen, jag är övertygad, helt klart jätteövertygad om att det är så. Det ger mig åtminstone en hyffsat godtagbar ursäkt att utöka bettgardroben då och då.
 
Nu ska jag sova! I förrgår var det sen kväll och hailabaloo med kylskåpsproblem, igår var det pizzakväll med hela gården och polsk öl och idag var det tacokväll med film. Jag är egentligen inte så trött, men går jag inte och lägger mig lär jag väl troligtvis vara det imorn!
 
 
Kommentar:
2013-09-30 @ 05:39:31
#1: JennyM

Sv: Det förstår jag.. klart han ska få ha kvar sitt häftiga hovskägg! :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: