dressyrwelsh.blogg.se

2013-07-07
22:31:00

Champion Sec D och Best in Show Ridden

Dagens resultat från Blommans skönhetstävling går inte av för hackor om man säger så!
 
10.00 begav vi oss av mot Sjöbo och Bjärsjölagård, jag, Alex, amrisligan och Blomman såklart. Vi råkade åka en väg som vi inte visste fanns och som jag aldrig skulle kommit på tanken att prova om inte gps:en menat på att den faktiskt ledde till någon mer stans än ingenmansland. Det var en väldigt fin väg, det tyckte turisterna också. För det måste varit turister, det kan omöjligt bo så mycket bilar in the middle of nowhere! Alterantivt hade den en likadan gps som vi ;P
 
Hursom så kom vi fram enligt tidplanen och allt gick egentligen enligt planen och tidigare rutiner. Dvs jag var nervös så jag var kräkfärdig, Blomman stod sadlad och klar alldeles för tidigt och väntan blev dryg. Att jag aldrig lär mig att sådana här skönhetstävlingar alltid går i ett långsammare tempo än galopptävlingar =P
 
Stod under ett träd i skuggan och väntade tills det var dags att rida fram. Blomman är inte riden på över 1 vecka och det enda han gjort innan idag är lite longering de senaste 2 dagarna. Så han var milt uttryckt ganska laddad, och ganska oridbar enligt mitt perfektionistiska sätt att se det på. Men nu är det ju ingen dressyrtävling vi deltog i, utan en engelsk ridklass. Så det var inte hela världen att dressyrfeelingen inte riktigt infann sig, vi klarade oss gott och väl ändå. Faktiskt så klarade vi oss hela vägen och plockade hem hela den engelska ridklassen! Blomman blev Best in Show Ridden! Och det var så vårt rosettregn började idag!
 
För sedan hade vi flyt, sådant galet flyt! Vi tog hem allt som en ren sec D kan kamma hem. Det enda vi inte tog var BIS-titeln, men det gör inte ett endaste dugg. Om ni visste vad jag är stolt över min fina, underbara, helballa cobhingst! Han har glänst på alla sätt man kan glänsa hela dagen. Jag kan räkna på en hand de gånger han gnäggat och han har enbart gjort sin grej och haft fullt fokus på mig. Trots spänniga unghingstar, äldre hingstar som vet hur snygga de är och både ston och föl och allt. Han bara sköter sig, och han gör det med den äran. Han är värd en miljon för sina prestationer idag, men för hur han skött sig är han ovärderlig!
 
Älskade älskade lilla häst vad du gör mig lycklig!
 
Mästerfotografen var i farten stora delar av tiden och här kommer såklart en giga-bildbomb!
 
 
 
Kommentarer:
2013-07-07 @ 22:58:23
#1: Mamma

God Kväll!
Vilken dag för dig och Blomman! Och jag fick vara med och ha hand om två härliga hundar och uppleva allt detta. Jag var ju hundvakt hela dagen och fick en kompis Emeli 6år som satt hos mig och hundarna i flera timmar. Hon hade redan varit på ridbanan och tävlat. Jag vann en grimma med grimskaft någon kanske kan ha användning av den. Du får gärna skänka den till någon! Den verkade lite liten till Blomman!
Sov Gott! Mamma

2013-07-08 @ 22:13:55
#2: camilla

fyfasen vad snygga ni var! Kandaret -är det Hööks Hunterträns med en bridongrem? Snyggt blev det ju ^^

Svar: Tack :D Jajjemenn, visst är det hööks hunterträns! Blev helt ok nöjd med den lösningen, det blev bara lite knöligt här och var eftersom nosgrimman inte är med rem över nacken utan med fasta spännen i nackstycket, men det funkar i alla fall :)
None None

2013-07-20 @ 12:46:29

omg vilken snygg häst!!!!

Svar: Tack så mycket :)
None None

2013-07-20 @ 12:51:45
#4: ingrid<3

Fy fasen vilken snygg ponny! :)<3

Svar: Tack, jag kan bara hålla med :)
None None

2013-07-20 @ 12:58:26

Gud vilken snygg ponny! Galet fin att se på, grattis!
Kram

Svar: Tack, vad roligt att du tycker det!
None None

2013-07-20 @ 13:01:18

Gud så fina bilder! Grattis! :D

Svar: Tack! Det är guld värt att ha fina bilder tycker jag, så man kan njuta länge av stunden :)
None None

2013-07-20 @ 13:01:42
#7: Beatrice

Superfin häst och ett stort grattis!

Svar: Jättetack :)
None None

2013-07-20 @ 23:05:47
#8: Madelene

Grattis ! Vackra & härliga bilder ! :)

Svar: Tack :) Det är verkligen så roligt med bilder att kunna se tillbaka på sedan, särskilt från speciella tillfällen.
None None

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: