dressyrwelsh.blogg.se

2015-02-27
17:41:29

Fredag och dags för helg!

Känner mig nöjd, lämnat in min sista (förhoppningsvis) tenta och vart på ett positivt möte angående uppsatsen. Känns bra, tänk att mina 3 år som student snart är över. Tänk att de har gått så fort! Känns som att det var igår det var den 26 augusti 2012 och flyttlasset gick till Halmstad och nu är det snart slut. Ja, inte tiden i Halmstad såklart, den kommer bli längre, men tiden i skolan.
 
De flesta hästmänniskorna tillbringar antagligen helgen i Göteborg, med show, mässa och shopping. Jag hade gladeligen gjort detsamma och nån gång för någon månad sedan fanns det en tanke om det, men nu känner mig rätt nöjd med att bara vara hemma, pyssla i stallet, rida och roa mina hundar. Kolla på tävlingarna kan man göra hemifrån och även om mässan brukar bjuda på mängder med fina grejer så känner jag inte riktigt att det ryms extra prylar i min budget just nu. Jag vill ha en ny sadel och innan den är inköpt får resten vänta, för brist på prylar har jag knappast.
 
Så bortsett från en tur in till högskolan för att lämna in mina uppgifter så har jag ridit 3 hästar och bara njutit av den fantastiska känsla som de alla bjöd på och resten av kvällen är ett oskrivet kort. Funderar på att åka och handla. Haha, kul fredagskvällsnöje, men jag har inget kul i kylskåpet och någon pratade om att det var jordgubbens dag. Inte vet jag om det stämmer, dessutom tycks det ju lite märkligt att ha en jordgubbsdag i februari, men man ska inte förstå allt och jordgubbar är ju gott så varför inte?!
 
Kunde inte låta bli att ta en sån där "öronbild" idag, min bästa, älskade, underbara luddponny <3 Han bjuder på en enormt pampig ridkänsla just nu, när han är lite extra laddad smyger vi in lite trampträning och några smygfunderingar på passage, längtar ihjäl mig efter att få komma ut på tävlingar och visa upp oss! Bara jag orkar hålla min nerver i styr också :P
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: