dressyrwelsh.blogg.se

2016-09-09
09:48:24

Köp och sälj!

Har senaste tiden vart inne i en köp och säljperiod, jag älskar att göra bra affärer och många av mina affärer är jag nöjd med, ibland blir det väldigt väldigt spontana inköp, som en hästtransport, och ibland blir det lite mer genomtänkta inköp som schabrak efter en mindre evighets funderande över färgval ;) De genomtänka inköpen är ju inte nödvändigtvis NÖDVÄNDIGA inköp, men de är iallafall inte impulsköp :P
 
För sedan sist så är semestern över, transporten utbytt, några schabrak och täcken sålda, några nya på ingång, sadeln som vi köpte i början av somaren har åkt till en ny familj och en county har flyttat in i vår. Vi har hunnit med 4 träningar för en ny tränare som jag bara Ä L S K A R!! Han har lärt mig rida min häst, eller iallafall börjat lära mig! Varje övning och rörelse vi gör har ett syfte och mål som är mer än rörelsen i sig. Och det fungerar!! På 4 träningar har vi kommit miiiil framåt och helt plötsligt känns allt den potential jag hela tiden trott att Blomman har börjat kännas inom räckhåll! För helt ärligt, han är inte en jättelätt häst. Han är jätteenergisk och jättekänsligt och jätteambitös och det är inte alltid lätt att få ihop alla de jättebra egenskaperna till något bra utan att det blir pannkaka ungefär var o varanan övning. Men nu börjar vi få ihop det, vi har fått ett helt annant flow och han har börjat röra sig. Och jag kan sitta ner på honom, i TRAV, och han accepterar det och trivs med det, under våra 6 år tillsammans har han aldrig släppt ner mig på ryggen som han gör nu. Total lycka! Laddad till max för att börja visa upp oss mer. Kanske blir det pay and ride nästa helg!
 
Här är Blommans nya vrålåk. Numer åker han kungligt i en Böckmann Big Master. Känner mig barnsligt lycklig varje gång jag får koppla på den och ut och köra med honom, då vet man att det var ett bra spontanköp ;)
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: