dressyrwelsh.blogg.se

2016-10-30
22:11:40

Haft helg!

Efter tre dagars provjobb så var det i fredags åter igen dags för helg "på riktigt", sådär som det bara kan bli när man jobbat under veckan och inte bara har en enda lång helg i tre och en halv vecka på grund av inget jobb :P
 
Så jag har njutit, vilat, kramat min häst, kramat min hund, umgåtts med vänner, pratat om allt och ingenting, ältat lite, funderat lite och är nu nöjd med helgandet och redo för jobb igen.
 
Igår kväll hade Blomman studsträning och idag var han finare än någonsin att rida! Jämn i handen, jämnt påsjukt, rund i formen, härligt gung och frustade ut ordentligt flera gånger. Mer hoppning åt dressyrhästarna! Planen är att komplettera dressyrjobbet mer med hoppning och bomövningar i olika former för att stärka och gymnastisera honom ytterligare och för att det är ett kul avbrott. Inte för att han har någon särskilt enformig träning som det är nu heller, men jag har inte riktigt kommit mig för att använda det så regelbundet innan, utan det har blivit lite en gång då och då när jag orkat dra fram det ungefär. Nu får det bli med en lite mer seriös "touch" :)
 
Så här såg det ut igår:
 
Nu, tack och gonatt!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: