dressyrwelsh.blogg.se

2015-03-08
19:10:00

Marriage Broline

Det här är Marriage, världens snällaste häst. På riktigt, jag har aldrig mött en snällare, vänligare häst än henne! Marriage kom tillbaka hem från träning i februari förra året som en skugga av sig själv. Livsgnistan var helt slocknad och med en skada där man ansåg att det bara fanns ett alternativ. Men så går det inte till hos oss, så länge det finns liv finns det hopp och så länge det finns hopp om ett tillfrisknande så har tiden det tar tills dess ingen betydelse.
 
Med massor av vila och massor av kärlek så är hon på väg tillbaka! Förhoppningen är att hon ska kunna träna igen, men fram tills dess så rids hon. För att hjälpa henne med balans och kroppskontroll har jag från börjat jobbat henne från marken i skritt och sedan plockat med mig de övningarna upp på ryggen. Idag är hon som en annan häst, hon är pigg, GLAD och stark! Stark i kroppen och balanserad som hon aldrig varit. Hon är lång och stor och hon behöver fortfarande mycket hjälp, men stundvis i traven så bjuder hon på en alladeles makalös känsla! När hon hittar takten, balansen och allt bara klickar så blir hon alldeles galet häftig att sitta på!!
 
Vi tränar för V75, men än sålänge kanske lite annorlunda än våra konkurrenter ;)
 
Låt mig presentera; Marriage Broline
 
 
 
 
 
Kommentarer:
2015-03-09 @ 11:01:37

Oh den där blev jag lite kär i :D vilken härlig häst! Och du gör ett strålande jobb precis som vanligt

Svar: Den är lätt att bli kär i, den är verkligen världens goaste! Tack :) <3
Evelina Gustafsson

2015-03-09 @ 19:45:33
#2: Camilla

Härlig dam! riktigt snygg :) Kommer göra susen med den sortens träning.

Svar: Hon tackar för komplimangen! Visst är det häftigt vad genomtänkt träning kan leda till!
Evelina Gustafsson

2015-03-13 @ 07:58:49
#3: Natalja

Du är så galet häftig Evelina!
Finaste travaren jag har sett å du rider som en kung!!

När jag får en stund över så kommer jag be lite snällt om lite tips och idéer till gråa yngling :)

kram

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: