dressyrwelsh.blogg.se

2015-03-23
21:31:41

It´s AAAAAALL about the feeling!

Idag har jag roat fem hästar, jobbat på kontoret och vart valpvakt åt Pilapuppyn och resten av Gustafssons Kennelklubb. Kennelklubben uppgår numer till det nätta antalet av fem hundar, herre jissus, va hände liksom?! ;)
 
Hästarna har vart sååååå himla fina! Det har vart blandad kompott vad de gjort, galopp, uteritt och longering. Blomman och jag gled en sväng i vår nya sadel och om den kändes bra på provridningen kändes den fantastisk idag! What a feeling!! Den är nog faktiskt så nära perfekt en omåttad sadel kan bli. Blomman är supernöjd, rund, avspänd, loss och jobbar på och jag "åker med". Sitsen och stöden bara gör att man sitter, rakt upp och ner, till och med i trav och det enda jag behöver göra är att peta in bakbenen då och då när Blomman glömmer att alla benen måste vara på spåret. Vad ridningen plötsligt blev lätt....! Nu är jag mer taggad än nånsin på att komma ut och tävla! Och jag är mer taggad än nånsin på att bli bäst på detaljer! Mer taggad än nånsin att inte nöja mig med mindre än perfektion utan konsekvent göra om tills det blir bra! Vi ska minsann ut och visa vad cobbar kan!!! :D
 
Pilapuppyn hade en makalöst kul dag och hälsar att nu önskar hon sig en egen bondgård där hon kan roa sig med att hoppa i halmen, titta på hästar och stjäla morötter! Efter 2 timmars morgontjänst så checkade Pila ut för resten av dagen och var mer än medgörlig! Eller medgörlig, hon sov till Kitty hämtade henne vid tretiden och sedan när hon kom hem så checkade hon in igen, för en stund, innan halmen och morötterna gjorde sig påminda igen ;)
 
Och här är den! Min älskade, bruna fransman!! Sadellycka är en väldigt speciell lycka ;)

Och här är min bruna, pälsiga, älskade Luddponny! Den farliga monsterhingsten!
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: