dressyrwelsh.blogg.se

2015-07-22
14:00:46

Time flies!

Tiden går i en rasande fart och det känns lite smått ofattbart att mer än halva Juli har gått och det är snart Augusti. Och någonstans där så insåg man att ja den sommaren som skulle komma kom visst inte. Det borde va högsommarvärme men känns mer som slutet på september.... Jag har inget emot att det inte är mallorcavärme, jag har bara ett problem med att det inte är som det borde, eller när det är som det brukar, fast å andra sidan borde det väl vara rätt allmänt vedertaget att Sverige är opålitligt oavsett om det gäller snö eller värme eller varför inte allt där mitt emellan!
 
Inget blir ju bättre av att klaga, men jag är ändå lite besviken över att jag inte får använda min shorts och linnen, nu blir det jeans och på sin höjd t-shirt för att sedan hämta fram fodrad jacka till grillkvällen. Men sånt är livet, allt annat är ju mer än kanon så de vore väl bra synd att låta avsaknaden av sommar förstöra de, eller hur!
 
Blomster går bättre än någonsin, igår var vi iväg och dressyrtränade. Vi siktar på att komma ut och tävla och tills dess har vi lite att slipa på. Mest nedsittning, käre tid vad jag önskar att det hade varit lättridning genom hela programmen, då hade jag tävlat varje helg ;)
 
Kommit igång med springandet igen, kör med Thea framför. Då blir det plötsligt så mycket roligare att snöra på sig skorna och ge sig ut, det är svårt att inte känna sig inspirerade när hon springer framför och tycker livet som draghund är toppen. Dessutom får man lite extra skjuts så det känns lätt istället för tungt! Fiffi bidrar inte med så mycket i det fallet, hon kör sin grej lös, sätter man på Fiffi sele så slutar Fiffi springa. För Fiffi gillar inte sele, Fiffi gillar att göra som hon vill! Och så gillar hon smultron, men idag hann jag minsann plocka de mogna innan henne! Så nu surar hon på en sidenkudde över detta, denna hund, att jag inte har fler gråa hår än jag har är ett under ;)
 
 
 
Kommentar:
2015-08-05 @ 16:12:34
#1: Camilla

Lätt besviken över sommaren här med. nu har 4 av mina 5 semesterveckor gått och jag har haft shorts (ute) 4ggr :( Dåligt!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: