dressyrwelsh.blogg.se

2015-01-29
19:02:51

Bara massa hästar!

Hela dagen idag har bara stavats HÄST! Det ÄR verkligen det bästa som finns, man blir glad ända in i själen. Vad vore livet utan hästar? Enligt min mening ingenting ;)
 
Inledde förmiddagen med att galoppträna våra starthästar första gången för säsongen. Det var lite piggt och jag behövde ju inte precis fråga dom mer än en gång om de ville springa. Idag blev det såklart varken speciellt snabbt eller långt, men nöjda och glada var dom och jag får nypa mig lite i armen ibland för att förstå att jag gör det här, det är så jäkla fräckt :D
 
Låt mig presenter One More och Fölis!
 
 
Näst på tur var det nya stjärnskottet. Stjärnskottet som vi köpte på åringsauktion i höstas, Amarok! Idag blev det dock ingen bild på honom, fotografen höll i snöret och med tanke på vindstyrkan som var mer rejäl än måttlig så verkade det inte lämpligt att börja ta massa bilder. Ibland får man prioriter ;)
 
Efter lunch så ville min inridningshäst röra på sig, så vi joggade i paddocken och sist men inte minst så ville cobben ut på sin runda. På cobbens runda så hade vädret bestämt sig för att byta från halvklart vårväder till snöstorm, mindre mysigt och skitkallt, men vad gör man inte för att hålla cobben på bra humör <3
 
 
Det bästa av allt är att alla hästarna har gjort ett så himla fint jobb och jag känner mig så nöjd med dagen och allt vi fått gjort. Dessutom är det så kul att ha en sådan underbar vän att dela allt med, jag är så glad att jag hamnade här på bondgården. Tänk att det kunde bli så bra, jag som inte ens ville flytta eller plugga. Ibland behöver man helt enkelt en spark i baken, ibland behöver man våga. Man vet ju vad man har, men man vet ju inte vad man får, tänk om det är ännu bättre..... :D Nu ska jag in till Halmstad och äta pizza och dricka vin, för det är jag liksom värd ;)
 
Imorn är en ny spännande dag, då ska jag passa marsvin, haha! ;P
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: