dressyrwelsh.blogg.se

2014-11-07
09:30:12

Snart helg igen!

Ibland känns det som att måndag och fredag är veckans enda dagar, dagarna däremellan är mer transportsträckor. Inte bra, man borde ta till vara på tiden mer. Samtidigt vet jag inte riktigt hur jag skulle kunna göra det, för jag hinner inte göra mer än jag redan gör och jag vill inte göra mindre, punkt. Så i alla fall november ut lär väl mina veckor fortsätta ha enbart måndagar och fredagar, så kan de va!
 
Igår tränade jag fina galopphästen igen. Nu för tiden har det blivit lite glesare med galoppträningen, min 150%iga sysselsättning sätter käppar i hjulen =P På eftermiddagen anlände dessutom en miniblomma som ska va här på inridning. Hur länge vet jag inte riktigt, tills hon är stabil är väl planen :)
 
Kvällen avslutades i hundarenan med agilityträning. Thea var bättre än bäst, och då måste de betyda att jag gjorde nånting rätt också ;) Det är riktigt häftigt, jag är glad att jag anmälde mig till kursen. Nu ska vi bara träna vidare så vi kan börja tävla lite i framtiden också. Och Fiffi också såklart!
 
Nu efter frukost ska jag ut och rida Marriage, kanske kommer de en liten film, vi får se. Det är också en jätterar liten (väldigt stor) häst. Kom hem i Februari med en skada som ingen tyckte var något att rehabilitera och i ett fysiskt och psykiskt skick som var så man mådde illa. Hur någon kan göra så mot en häst är och förblir ofattbart. Men här får alla en chans. Så efter lång konvalescens så är hon nu under återuppbyggnad! Det är en travhäst och tanken är att det ska förbli en travhäst, dressyrjobbet är för att lösgöra och stärka henne och ge henne en annan balans och kroppskontroll.
 
Nope, dags att pysa ut hästapållarna väntar :)
 
Liten Miniblomma!
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: