dressyrwelsh.blogg.se

2014-06-09
16:37:56

Livet leker!

Allt i mitt liv bara flyter just nu, inga hål i båten och vind i seglen, helt klart livet när det är som bäst! Idag skulle det blivit en tur till Jägersro, men så fanns det ingen jockey eftersom de visst var löp på Klampen så ändrade planer. Galopp här hemma i skogen istället. Eftersom Fölis är just fölis så behöver han lite sällskap, Blomman ställer såklart upp. Blomman ställer alltid upp, coola, underbara cobben som bara är så himla bra <3
 
Galopp på nyharvad bana, strålande solsken och glad häst, det är också livet när det är som bäst. Det är väldigt fascinerande att sett fölis växa upp och snart vara klar för kval. Han är dessutom väldigt underbar att sitta på, man blir glad, han är så positiv. Det här med galopp borde verkligen fler människor prova! ;) Det enda som egentligen kändes lite märkligt idag var att Blomman var med men jag fick beundra honom från Fölis rygg. Det är ovant att se honom riden, de brukar ju liksom alltid vara jag som sitter därpå ;) Däremot är jag så galet stolt över att jag har en häst som kan ställa upp på precis allt, han är helt klart i en klass för sig.....!
 
Pluggat idag också, på en filt i solen utanför huset. Lika bra att pressa lite när man ändå måste ligga still. Det är väldigt fint med brun färg, det är så himla tråkigt att jobba på den bara. Så två flugor i en smäll!
 
Kvällen bjuder på promenad med hundarna i Möllegård och glass på Riccardos. Man kan ha det sämre, mycket sämre.....!!
 
Bjuder på några bilder från när Fölis och jag raceade på Jägers för några veckor sedan :D
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: