dressyrwelsh.blogg.se

2014-02-27
22:17:31

Lycka

Allting är så bra, jag känner mig så himla nöjd med hela min tillvaro. Jag får väl erkänna att jag varit sjukt orolig och nervös för hur det skulle kännas att ha 2 hundar, men det enda som känns är någon form av fantastisk lyckoruskänsla! Jag är lycklig varje gång jag får säg mina hundar, jag är lycklig varje gång vi är ute och går och det springer 2 glada hundar framför som taggar varann på livet, jag är lycklig för att Fiffi inte längre gråter högljutt när jag lämnar huset och stänger dörren utan henne utan de tycker det är helt ok och är lika lugna och harmoniska när jag kommer hem som när jag gick. Och ikväll är jag lite extra lycklig för ikväll har Thea överträffat sig själv med att det kanske trots allt går att lära sig att gilla hästar! De andra dagarna har hon varit ganska avvaktande mot dem så jag har gett henne jättemycket space för att själv känna när hon känner sig redo att titta närmre på dem. I stallet har hon nästan bara vart när de vart ute för att vänja sig vid miljön och när jag inte behövt vara i boxarna utan kunnat varit bara med henne och försäkrat henne att det är ok.
 
Men så ikväll tänkte jag att det nog var dags att prova ta med henne och Fiffi vid släckningen. Fiffi är ju coolare än coolast med hästarna och det smittar ju helt klart av sig nu när de har skaffat sig en relation. Och det gick så himla bra, vi hade till och med Blomman i duschspiltan och fixade med hans sår!
 
Och tidigare idag så gick vi en timme i skogen och det fanns ju diverse spännande spår att nosa upp men det var inga som helst problem att bryta det. Jag är så stolt över henne, hon är så himla go på alla sätt och jag är så glad att Kitty hittade henne. Visserligen har det bara gått 3 dagar sedan hon kom, men hon har liksom bara passat in, hon är redan som en i gänget. Vissa saker ska nog bara vara så :)
 
Dessutom är "flumkursen" (eller i vardagligt tal Ledarskaps- och grupprocesskursen) vi läser nu väldans intressant! Känns som en kurs som blir givande på ett helt nytt plan. Inte på det där traditionella sättet där man ska sitta och bara mata in teorier som ändå inte funkar i verkligheten sedan, utan en väldigt praktisk kurs. Den kallas upplevelsebaserad. Nästa vecka ska vi spela ett spel. Vi ska låtsas att vi har tagit över en organisation och så ska vi på 3 år få den att gå med vinst. Vi ska producera faktiska enheter och varje "år" är 12 minuter. Tydligen får 1 av 5 grupper företaget att gå med vinst. Vi ska dessutom se vilken av de 4 grupperna i klassen som är mest effektiva. Och så kommer läraren och säger att det inte är en tävling?! Att det är!! Allt som innebär att man kan vara bäst är en tävling! Men, det viktigaste är ju att ha kul och bli en erfarenhet rikare, och längst in i Gustafssonshjärtat så är det nog faktiskt att vinna också ;)
 
Nu ska vi gå och sova! Imorn blir det först ridning ggr 2 och lite aktivering av hundarna (lycka igen) och på eftermiddagen kommer mamma för att passa dem och vi andra drar på en tur till Gbg Horse Show. Jag är så nöjd och lycklig att jag inte ens känner något behov av att fylla på Blommans gardrob, jag ska bara köpa ett nytt hönät. Men jag bad för säkerhets skull Ann-Carin att påminna mig om det när vi är där ifall att jag skulle glömma mig ;)
 
Nope, sängen var det!
Har ingen ny bild, så vi kör på en gammal beachbild. Jag längtar till Thea också hänger med oss ner och öser järnet <3
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: