dressyrwelsh.blogg.se

2013-03-31
20:51:22

Planerade förändringar!

Vädret är helt underbart här just nu! Inte så vindigt och soligt och skönt. Energin bara sprutar, från alla utom mig känns det som. Jag känner mig som en degklump, orkeslös och omedgörlig! Huvudet vill, men kroppen säger skjut mig typ. Något måste förändras, och det nu, vare sig jag gillar det eller ej. Det håller inte i längden att må så här. Närmst tillhands ligger grundproblemet i min kosthållning. Jag var inne på att förändra de innan jul, men det har gått sådär bra får jag väl erkänna. Att välja bort smörgåsar och vaniljyoggi med müslix, det godaste som finns är INTE lätt. Men man kan ju prova, skulle det visa sig att man blir piggare och känner att man får mer kraft utan det, så kan man ju sedan välja vad man tycker är viktigast. Jag behöver ju inte utesluta det heller, jag kan ju äta det på lördagar och kanske söndagar beroende på hur jag tycker. Jag ska iallafall prova, för gillar jag inte hur det blir kan jag ju alltid återgå till nuläget :)
 
Så idag var jag och handlade, keso, kvarg, ägg, bär och matlagningsgrädde. Jag bad min kompis på jobbet igår som tränar mycket om tips, och fick några kuliga, lätta ideér om varianter på mat att laga och likaså frukostförslag. Så från och med imorn kör jag. Så får vi se hur jag lyckas och hur mycket jag tänker fuska. Jag ska försöka, verkligen försöka att hålla mig till det jag tycker är bra val och välja bort så mycket socker jag bara kan.
 
Igår var jag ute och joggade. Egentligen skulle jag bara gå, men benen ville springa. Så jag tänkte att det är lika bra att ta tillfället i akt och springa när man för en gångs skull vill =P Så ska försöka komma igång med det också, för det var ju alldeles för jäkla skönt, både kroppen och huvudet kändes bra efter att ha fått flåsa lite. Ridning i all ära, någon komplett träning kan man ju inte kalla det även om man kommer åt muskler som de flesta andra människor inte ens vet att de har.
 
Älskar dessutom sommartiden. Ikväll vid sju var jag och Blomman ute på galoppträning på rakbanan. Han fick gå en upp och en ner. Pigg och glad var han och han kändes kanonfin. Även om han tappat lite och blivit lite knubbig så kommer han nog snabbt i form igen nu om våren fortsätter och underlaget blir lite vettigt så vi kan få lite kontinuitet i konditionsträningen. Sedan fick han ett "vårbad" (han badar ofta, men vi kan kalla det vårbad, det låter bra!) och fick gå på tork i walkern. Världens bästa lilla häst, vi hade egentid ikväll, Fiffi fick vänta inne faktiskt. Kände mig som en hemsk matte. Men ibland är det väldigt skönt att kunna fokusera på BARA honom utann att passa på min uppfinningsrika hund hela tiden :O
 
Nöjd Ponnyhest
 
Fiffihunden och jag tog en skogstur med Kitty och hennes hundar i en ny skog. Fiffi tyckte att livet var toppen, hon e så jäkla skön, tur hon är söt..... Det är ungefär beskrivninge av situationen just nu. Jag lever i en värld och Fiffi lever i sin egen. Där gäller Fiffis regler, de är oftast INTE samma regler som jag har i min värld ;) <3
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: