dressyrwelsh.blogg.se

2013-02-28
21:24:48

Half baked!

Idag har vart en heldag hemifrån. Inte var dag hemkära jag har det vill jag lova! Fixade ponnyn på morgonen och sedan direkt till skolan. Vi börjar en hel halvtimme tidigare än vi är vana vid, vilket gör att lektionen känns oääääändligt lång! Haha, särskilt när det är ett ämne som innebär att man måste ha 200% fokus på vad som sägs och på graferna som ritas på tavlan. Dagens föreläsning var minst lika bra som förra, läraren lika lagom underhållande. Han har dessutom fått mig att FÖRSTÅ en del av EU:s lantbrukspolitik, tro mig, då har man gjort ett förbaskat bra jobb! Den egentligen meningen i det de pladdrar om är så knasig att jag verkligen förstår att de pratar i termer ingen begriper och håller på så länge att till och med någon intresserad tappar intresset. För skulle någon egentligen fatta vad det är de vill har sagt är jag övertygad om att de flesta tyckt att det var fullständig idioti. Men det är ju bara min egen opinion. Jag kan dock inte påstå att det hela resulterade i att få mig såpass intresserad att jag tänker ge mig i leken, nä, det lämnar jag åt folk som inte har något bättre för sig!
 
Efter denna otroligt givande lektion som ska hjälpa mig och mina kompisar att skriva ett arbete om ROT och RUTavdrag, vad nu det har att göra med EU:s lantbrukspolitik att göra vet jag inte, så gick min knubbiga blå bil mot Falkenberg. Halland består ju faktiskt av mer än bara Halmstad, högskolan och Maxibutiker, även om det är det jag hittentills sett mest ;)
 
Hälsade på en klasskompis. Vi hade mer än trevligt! Underbart kul att komma iväg och bara hänga lite hästfritt en dag. Missförstå mig rätt, jag älskar min häst, jag till och med avgudar honom, men till och med folk som är gifta med varandra tycker det är skönt med egentid ibland. Jag är övertygad om att han kände likadant! Var på Horsefarm och kikade. Det fanns massa fint, men mitt intresse fanns främst bland dressyrsadlarna. Det sägs att de ska vara kanonduktiga. Vi får väl se om Blomman får följa med. Jag är dock mer intresserad av att lägga 1000:- extra på en faktisk sadel än på utprovningsavgift. Och faktum kvarstår, det är lättare att fynda privat än av en butik som säljer åt en privat. Och jag gillar fynd!
 
Och så till rubriken då. För så här långt har ju den inte precis haft någon som helst relation till vad som skrivits här. Men det handlar såklart om kakor, vad annars liksom ;) Jag har ätit världens godaste kakor, näst efter Feldts kanelbullar. Cookisar, helt underbara cookisar! De är sega och halvfärdiga och med massa stora bitar mjölkchoklad! De hade dessutom samma effekt som kanelbullarna! Fast att jag är en sådan där person som ääääälskar socker och kakor, så är jag en "smakperson", en liten bit räcker, sedan är jag nöjd. Men varken Feldts kanelbullar eller de här cookisarna gör att man är nöjd med en bit, eller ens en halv. Nä, de liksom bara ber om att bli uppätna, och de ber så mycket och så enträget att man kan bara inte låta bli, de smälter i munnen!
 
Sådär, varsågoda! Det var dagens summering av min dag. Den var precis lika fantastisk som den lät. Nu skaj ag gå ut och pussa på ponnyn, ge han mer mat och sedan studera min rutiga kudde ingående! På återhörande!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: