dressyrwelsh.blogg.se

2016-10-04
14:35:27

Mot nya äventyr!

Ni vet när man tänker att "mitt nya liv börjar på måndag" så brukar det mer vara en tanke om något man vill ändra som man inte är nöjd med. Igår var det måndag och igår började mitt nya liv på riktigt. I fredags var min sista dag på bondgården som anställd och jag kan just nu titulera mig som arbetslös. Det verkar onödigt att linda in det och kalla det för mellan två jobb eller liknande för det är så det är, jag är arbetslös.
 
Jag har dessutom inte längre någon sambo och lägenheten är uppsagd så den sista december är jag utan bostad. Allt inom loppet av en vecka. Ibland händer allt på en gång och hela livet blir lite upp och ner och på toppen och botten samtidigt. Jag känner mig vilsen och lost och lycklig och målmedveten på samma gång, allt i en enda röra vilket gör att det ibland växlar snabbt mellan att känna sig tipp-topp och inte fullt så himla tipp-topp. Det enda jag vet är att det känns rätt i hjärtat och jag vet att det blir bra. Just nu är Blomman den punkten imitt liv som jag vill bygga runt. För vi står i världens bästa stall, med världens bästa, underbaraste människor så att flytta honom är inte något alternativ. Så jag ska ha en bostad och ett jobb som passar med Blommans stall och så kommer det att bli, jag ser till att det blir så!
 
Känner mig väldigt pepp på att försöka hålla lite mer liv här just nu, mellan jobbfunderingar och bostadsletande och dressyrträningar. Jag tycker ju om att skriva här och på något sätt så är det skönt att ibland sätta ord på alla tankar och funderingar om inte annat för min egen skull.
 
Blomman går väldigt bra just nu! Jag har fått så många nya infallsvinklar och så många nya sätt att se och tänka kring min ridning, Blommans svagheter och oss som ekipage, och vi tar oss framåt, vi utvecklas verkligen! I slutet på oktober är det dags för tävling igen, tills dess tränar vi på! Den här gången avancerar vi nog till Lätt:A3, inte för att vi kommer få några strålande procent men för att Lätt:B är så himla tråkigt att rida!
 
Blomman har köpt ny grimma med Blommor på!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: