dressyrwelsh.blogg.se

2016-10-10
22:05:27

Det sägs att det är måndag!

Men de kunde lika gärna vart söndag, eller tisdag, eller vilken som av de övriga dagarna. Jag gillar fredagar bäst, så vi säger att de är fredag!
 
Blomman har vart och tränat idag! Tömkörning av coachen stod på schemat. Jag kan inte tömköra, iallafall inte så det blir något vettigt gjort. Jag kan gå bakom och springa lite jämte, men thats it. Blomman tycker min tömkörning är lite mer soft än dagens övningar, men det syntes att det var nyttigt för honom och att det gick att komma åt honom på ett positivt sätt. Ska bli spännande att rida imorn och se hur han känns. På onsdag blir det ny träning fast då ska vi rida.
 
Åkte hem och gick en promenad med Fiffi och BC-brudarna. Idag var det ett något lugnar gäng än igår. Igår va de ungefär fullt ös medvetslös från start till mål. Så idag kan man säg att de står 2-0 till mig VS Kennelklubben! Vi hade sällskap av Emma, min fantastiska vän!
 
Efter promenaden fick Emma för sig att hon behövde åka till Väla för att köpa en jacka. Jag erbjöd mig genast att följa med. Inte för att jag behöver någon jacka (jag behöver verkligen INTE en jacka), men för att man ibland kan råka möta något på Väla som man där och då inser att man eventuellt skulle kunna behöva. Vi gick i raskt tempo genom jacksortimentet på Team sportia, Intersport och Stadium, de hade väldigt många jackor men inga soom va sådär hemskt bra, de va för långa, för korta, för tjocka, för tunna eller bara fel i största allmänhet, och de som va bra va fel storlek eller fel färg. Ibland har man stora problem helt klart! Vi gick tillslut därifrån med en jacka som inte alls var till det ändamål vi åkte dit för men den hade iallafall alla andra rätt och då får man väl va glad för det. Och jag råkade möta ett par byxor som låg på en hylla och sa kom och köp mig. Vad ska man göra liksom? De hade ju alla rätt utom att jag kanske inte var i akut behov av ett par byxor. Men det blir man ju förr eller senare och när man då råkar möta ett par som har alla rätt är det ju onödigt att vänta på ett akutläge för då hittar man aldrig några med alla rätt... :P Så min shopping bestod av byxor, ett surdegsbröd att fylla byxorna med och köttbullar till Fiffi.
 
Resten av kvällen har jag ägnat åt att beställa en matkasse och anmäla Blomman till en tävling. Herregud vilken bra fredag jag har haft ;)
 
Nu ska jag ta på mig min badrock (morgonrock låter fel, jag använder den bara på kvällen) och glo på ett avsnitt! Vi får se vad jag tänkt ha för dag imorgon, vi tar de som de kommer, kanske blir de en riktigt tisdag, eller en lördag, de är sånt man märker!
 
Känner mig sjukt nervös för tävlingen, vi ska rida Lätt:A3, vi har aldrig ridit det förrut, vi har hållt oss till Lätt:B. Men om man ska se det hela positivt så kommer vi, oavsett hur det går, får vårt bästa resultat ever i Lätt:A3!
 
What´s our destiny?
 
Tillägg: Sökt ett gäng med jobb också, bara för att förtydliga att jag sköter mig, inte bara glider!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: