dressyrwelsh.blogg.se

2015-08-22
19:34:00

Galopptävling!

I onsdags var det dags för start igen. Galopp är häftigt, ni borde prova besöka en galoppbana vid tillfälle, det är häftigt när hela fältet kommer på upploppet och marken vibrerar, vi snackar Power, lots of Power, horsepower!

Det är lite extra häftigt när ”vår” häst startar och jag själv är en så stor del av träningen. I onsdags var det ny distans och det gick inte riktigt som vi hoppats, men inget ”ont” som inte för något gott med sig, nästa gång byter vi till sprintdistans med vår startsnabba räserhäst.

Just nu tränar jag järnet för min amatörjockeylicens, känns både spännande och sjukligt nervöst. Dels för om jag ska klara det och dels för att jag sedan kan rida löp. Visserligen amatörlöp, men likaväl löp! Coolt, spännande och lite skrämmande!

Här är lite bilder från onsdagens start på Jägersro!

 

 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: