dressyrwelsh.blogg.se

2015-04-05
09:01:40

Påska på!

Så är det med att, ledighet och långhelger går alltid så fort! Men strunt samma, jag hade aldrig velat vara utan det! Och någonstans är jag lyckligare än lyckligast över att inte längre ha ett jobb där jag måste jobba alla röda dagar utan faktiskt är ledig. Minns inte ens när det va så senast, jag har under hela mitt yrkesliv (nu lät det som att det varit extremt långt och som om jag vore extremt gammal, vilket inte riktigt är fallet ;) ) alltid tillhört skaran som jobbar när "alla andra" är lediga. Det har väl iofs funkat alldeles utmärkt det också, men just därför känns det kanske lite extra lyxigt att bara få "vara" på helgerna nu.
 
Denna helgen spenderas som sagt i Saxemara. Blomman fick stanna, han har semester, bits över staketet med sin granne i hagen, solar i stalltäcket och myser i boxen som enligt Blomman är den bästa platsen på jorden! Älskade Cobben! Lämnade honom igår och saknar visserligen redan att inte få inleda morgonen med att gå ut och fixa i stallet, men jag väl får erkänna att det innerst inne är lite skönt att ha ledigt från det ibland, ingen klocka som ringer och bara sova tills man vaknar, vilket oftast är vid strax efter 7..... :P
 
Motionerade hela skaran igår innan jag åkte, det uppgick till det nätta antalet av 5 ridturer, alla va himla duktiga, men jag va faktiskt rätt mör när jag va klar ;) Dessutom känner jag att jag legat av mig massor av "dressyrmuskler"! Men de kommer väl tillbaka allt eftersom! Jag har i alla fall med all önskvärd tydlighet talat om för dem att det är dags att vakna. De kontrar med att låta mig veta att jag lever om man säger så ;)
 
Nehä, dags för frukost med hela gänget, dvs familjen inklusive de fem hundarna!
 
Bästa supercobben!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: