dressyrwelsh.blogg.se

2015-04-29
21:48:44

Ibland rinner bägaren över!

Hur svårt ska det liksom vara att få prata med någon och höra om man kan få fler pillar och boka om en tid??
 
Behövde komma i kontakt med kvinnoklinken tidigare i eftermiddag och höll på att få ett fullständigt frispel! Det enda man kommer till är ett j*vla knappval! Det finns heller ingen repetition av valen utan man får ringa igen om man inte hörde eller glömde. När man sedan kommer vidare får man nya knappval och sedan får man veta att man ska ringa ett annat nummer. När man ringer nästa nummer kommer nya knappval och sedan får man reda på att telefonkön är full för dagen eller att det bara är öppet för samtal en dag i veckan och det va igår, ungefär så.
 
Någonstans där kände jag att jag vill skrika rakt ut och sedan kräkas på telefonen och alla förbaskade nedskärningar på personal som gör att det en vanlig vardag klockan 13.15 inte går att komma fram i en växel och få prata med en människa utan att göra två miljoner knappval och sedan få veta att det ändå inte går.
 
Jag bestämde mig för att nä, så f*n heller att jag tänker gå igenom samma procedur igen imorn och sedan sitta och vänta hela dagen på att de ska ringa upp och då alltid lyckas göra det olämpligt, nä, de räcker nu!!
 
Så jag skickade ett mail, ett rätt upprört sådant, det så att säga speglade in sinnesstämmning ;)
 
Så de ringde upp mig sedan, och jag fick hjälp med det jag ville ha hjälp med och sedan var den saken ur världen!
 
Jag vet att det inte är på den nivån, alltså de jag får prata med när jag kommer fram eller som ringer upp, problemen ligger. Men det kan göra mig så jäkla trött på att det ska vara så jäkla svårt att få konkret hjälp av en fysisk person utan allt, hela jäkla proceduren ska ske så rationellt och kostnadseffektivt så möjligt och har man inte något av de förvalda problemen finns liksom ingenstans att vända sig...... Och det gäller ju inte bara i frågor som mina pillerproblem, det spelar ju ingen roll om det är mobilen eller vad sjutton som helst, teknik i all ära, men jag tillhör den "gamla" skaran som önskar prata direkt med folk, och då räknas jag nog inte ens som gammal..... ;)
 
Bortsett från det har dagen vart kanon! Mer än kanon! Livet när det är som bäst!! Fått massa gjort under dagen och känner mig nöjd och förberedd för imorn :)
 
Hästarna har skött sig kanon! Blomman bjöd på en fantastisk tur! Min inridningshäst utvecklas för varje dag och fuxman har fixat med sina tannabissingar!
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: