dressyrwelsh.blogg.se

2015-04-08
16:24:07

Back in Business!

Helgen hemma va najs, men det är ännu lite mer najs att komma hem till mitt alldeles eget hem efter att ha fått sakna det lite. Slänga in grejerna från bilen och avsluta kvällen med en ridtur på världens bästa luddponny!
 
Vi tränar stenhårt på detaljer just nu. Och när det blir bra blir det så himlans bra! Känslan är bara Amazing all over! Sadeln gör säkerligen sitt till, men eftersom jag bestämt till ett hunda procent att vi ska tävla (helst vinna ;)) så är det all in som gäller! Alltid när jag är och tränar så får jag höra att jag ska sluta tänka så tekniskt och rida med känslan. Ett tag kändes det som att jag inte hade någon känsla, sedan tyckte jag den började komma tillbaka och nu känns det verkligen som att den är det! Stundvis är de sååååå jäkla bra! Han är så himla ball!
 
Fokuset ligger just nu på att han ska sträcka ut och spänna av i sin överlinje. Han är känslig och blir lätt spänd. När han blir spänd blir han kort, hög i nacken och "trippig". Bort bort bort med det och in med lång hals, långa steg och massa gung! Vi pausar från nästan allt nersuttet eftersom det alltid lyckas skapa en touch av spänning hos honom och direkt så "låser" sig överlinjen. Ofta går det att smyga in ett par steg nersittning i lättridningen och behålla den avspända formen. Galoppen är bara magisk! Den är bara up-hill så det smäller om det och han känns hur kraftfull som helst, coolt! Cob-Power när den är som bäst!
 
Längtar ihjäl mig efter att vi är redo att ut och slåss om rosetterna! I Helgen är det meeting i Laholm, får nog bli en liten tur dit för en titt! En inspo-boost för att åka hem och slipa ännu mer på allt och ingenting!
 
För övrigt är det värsta vårvädret, 15 grader och strålande sol, finns inte mycket att klaga på, inte mycket alls!
 
 
Kommentarer:
2015-04-08 @ 19:37:46

Han är så himla fin och jag är övertygad om att ni slåss om rosetterna sedan! Vi har några elshar här ute på banorna och det går bra för dom.

2015-04-08 @ 21:33:46
#2: Linn

Hemma utan att säga hej till hon den där som inte hänger med i tempot :P taskigt hörredu ;O

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: