dressyrwelsh.blogg.se

2016-02-03
20:14:00

Redo för update?

Kanon! För här kommer den!
 
Livet rullar på som bara den! Hela förra året försvann bara i ett nafs och en tolftedel av det nya året är redan passerat! 190km/h som vanligt alltså! Lyckligtvis går ju tiden lika fort för alla så jag ligger ju inte före alla andra, men det är så mycket på G hela tiden, jobb ska göras, hästar som ska ridas, hundar som ska roas, människor som ska umgås med och någonstans där emellan ska man hinna med sig själv också. Oftast prioriteras det ju dessutom i ovan nämnda ordning vilket gör att jag lite för ofta känner mig ganska överkörd! Hade en heltidstjänst inneburit 6 timmars arbetstid hade allt blivit så mycket lättare, då hade man sluppit gå runt med en önskan om fler timmar på dygnet, då hade man ju fått 2 helt gratis! Vid nästa val ska jag rösta på det partiet som lägger fram 6 timmars arbetsdag som standard, om det är moderaterna, för några andra vill jag inte rösta på; Go Reinfeldt! (Jaja, jag veeet att han inte ens är partiledare längre, men ändå! ;P)
 
Nu spårade det ur, som vanligt!
 
Vi återgår till vad vi brukar tala om här; Hästar och hundar!
 
Jag kamperar fortfarande ihop med min syster och våra fem hundar och ibland bor min man här också, då är vi 3 vuxna och 5 hundar (vissa av hundarna räknas som flera, därför brukar de kort och gott kallas kennelklubben). Vi har vårt eget lilla, ganska väl, fungerande kollektiv som i stort går ut på att alla bidrar med något, när ork finns, finns ingen ork så bidrar man inte, då gör man det sen, när orken kommit tillbaka. I perioder orkar den ena, i perioder orkar den andra och ibland orkar ingen och alla har full förståelse för det. Kom aldrig och påstå att jag inte skulle vara anpassningsbar, jag är helt uppenbart otroligt anpassningsbar när jag sätter den sidan till ;)
 
Kusebusen är just nu top notch! Vi har vart iväg på två dressyrträningar och tagit ett megakliv framåt! Just nu känns det som att det faktiskt finns hopp om att vi skall kunna ut och visa upp oss och kanske till och med hävda oss på dressyrbanorna till våren. Bara jag lär mig hålla mina nerver i styr så att jag slipper rida in kritvit i ansiktet med ben som geleråttor.
 
Vi trivs fortfarande med vår childeric och det bästa av allt är att childeric-ellen godkände den när hon kollade hur den såg ut på honom. Materiell lycka när den är som bäst, en sadel som passar OSS, inte bara honom och inte bara mig <3
 
Nu ska jag ut och mata hästar och sedan ska jag in och ställa mig på min balansplatta framför mitt WII och utföra dagens träningspass. Det är dags att ta tag i det här med bålstyrkan, eller i alla fall ge det en chans så jag kan avlasta min stackars rygg. Naturligtvis är det alla de musklerna som är tråkigast att träna som behöver tränas. Fast å andra sidan kan jag inte komma på några andra muskler än ridmusklerna som är roliga att träna, och de är roliga att träna endast för att man bara kan träna dom genom ridning ;)
 
Bjuder på några bilder från sista tiden också!
 
Blomman på väg till ridhuset för att träna!

Thea ääääälskar att simträna!

Fiffi haaaaaaatar att simträna, ingen är förvånad ;)
 
Kommentar:
2016-07-13 @ 15:40:24
#1: Anette

vad blir det för sadeln nu då? såd din på annons. letar också till min.

Svar: Jag vet inte riktigt, jag är väldigt inne på någon bomlös! Har inte hittat en enda dressyrsadel som han verkligen gillat, däremot ÄLSKAR han sin hoppsadel, en Zaldi star och likaså galoppsadeln med halvbom. Så jag tror helt enkelt han gillar när det är flexibelt, hela han rör sig och slappnar av på ett helt annat sätt i dom två sadlarna.
Evelina Gustafsson

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: