dressyrwelsh.blogg.se

2015-09-05
12:14:00

En regntung lördag!

 
Idag har det vart regn, regn, regn, regn och sen som omväxling, lite mer regn! Eftersom hösten och regnrusket tycks vara i antågande så är det väl lika bra att förbereda sig, jag åkte och köpte regnkläder! Seglarjacka och regnbyxor, tänkte nu jäklar, lite regn (eller rätt mycket faktiskt) ska inte få stoppa mig! Klädde på mig hela munderingen och packade in den delen av kennelklubben som är hemma denna helgen och åkte mot stranden, lagom till regnet var klart för idag. Några droppar hann jag få på mig till min stora lycka innan det blev betydligt trevligare väder!

Blomman och jag undkom inte lika torra på vårt pass i paddocken. Tyckte jag hade passat in det i en paus, men antingen var pausen för kort eller ridpasset för långt ;) Känslan var inte på topp, det var nog en kombination av regnet och att jag inte riktigt känner att jag orkar rida igenom det i och med förkylningen. Han blir ”bitig” i vänstersidan och jag lyckas verkligen inte få honom riktigt loss där. Imorn ska vi få lite hjälp med det, min goa vän kommer upp och hämtar ponnybusen som blivit inriden och då blir det alldeles kanon och tajma in lite extra ögon och hjälp med vår vänstersida.

Det var min dag, den har trots ösregn faktiskt varit ganska bra! Så nu ska jag och tre nöjda hundar käka lördagskvällsmat och titta på film! Imorn har vi sovmorgon och den enda planen som finns är att ta dagen som den kommer ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: