dressyrwelsh.blogg.se

2015-09-25
16:30:00

Dags för start!

Helgen hemma var underbar! Umgås med familj och vänner hemifrån ibland är guld värt. Även om jag älskar mitt liv på bondgården så är det så värt med en paus och komma hem och bara ”va” ibland, hundarna och jag.

Väl tillbaka har veckan gått i ett. Ridning, jobb, hästar, mer ridning och mer hästar och däremellan lite sömn. För ett par dagar sedan var min underbara vän Mia på besök. Det var henne jag köpte Blomman av. Tänk att man kan köpa en häst och få en bästa vän i affären! Vi red lite i paddocken och jag kan bara konstatera att han är helt brutalt läcker!!! Som han RÖR sig!! Träningsdagarna förra veckan gav verkligen resultat, så loss och mjuk i hela kroppen, som smör, mjukt sådant ;)

I förrgår tog vi en tur i skogen och tränade kondition och i går fick han vila. Kvällen spenderades på Jägersro, de va många fina löp och vi startade såklart i det sista, haha, de brukar bli så av någon underlig anledning. Så blev en skapligt sen kväll.

Idag får det bli ett pass i paddocken igen, vi är verkligen på gång nu. Har dock bestämt mig för att skjuta upp debuten på dressyrbanan till våren. Känns så olönt att lösa massa licenser för ett par månaders tävlande när jag ändå vet att vi behöver slipa på vissa saker. Visst att det tycks vara så att man styra runt lite som hej och hå i lätta klasser, men det är inte det jag vill, jag vill visa upp oss när vi är som bäst. Sen att det är något man får träna på det också, det förstår jag, men jag vill fortfarande känna att vi är redo utifrån min referensram mätt. Som kanske är en aning snävt tilltagen, men ändå ;)

Nope, dags att ta tag i eftermiddagen och ut och roa hästar. Vad mer kan man önska av en fredag :D

Blomman i den brutala nosgrimman från http://www.eponia.se/

 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: