dressyrwelsh.blogg.se

2015-03-22
15:06:38

Sadellycka!

Blomman och jag åkte hem från Vittsjö ekonomiskt lite fattigare men en Childeric rikare!
 
Det såg rätt bra ut och det kändes kanon så förhoppningen är att det här ska bli toppen. Hade vi åkt på en utprovning och måttat en ny så hade det kanske blivit en annan modell eller andra kåpor eller andra paneler för att göra det än mer optimalt, för hur det än är, så är inte denna byggd efter Blomman, kanske inte ens efter en liknande. Men den ligger bättre än allt jag provat innan och han var jättenöjd under provridningen och dessutom har den ett säte och en kåplängd och stöd som passar MIG. För det ska ju inte bara fungera för honom.
 
Provridningen var för övrigt en historia för sig. Han har ALDRIG vart så laddad!! När jag skulle stanna och be om hjälp att spänna gjorde så sa Blomman att de va piaff nu då va?! Och så piaffade han, j*******vlar vad han piaffade, han har aldrig piaffat så, vilken känsla! Inte för att de berodde på sadeln, mer på att han var övertänd, men det är coolt vilken makalös Power det är i ponnyn! Dessutom bjöd han på en helt makalös trav och galoppen, ja, galoppen bara är mmmmm.
 
Man kan alltså summera dagens inköp med NÖJD och LYCKLIG! Tänk att vi hittade vår sadel så snabbt!! Jag som beredd att öppna ett sparkonto för att börja spara och sedan förbereda mig på en lååååång väntan. Nu har vi precis avslutat en ny fotoshoot och ikväll blir det kundkväll på Eponia!
 
Men först ut och mata lite hästar!!
 
Materiell sadellycka på hög nivå; egen Childeric, egen BRUN Childeric <3
 
Kommentar:
2015-04-01 @ 17:37:16

bästa sadelmärket!!!!! o nu har jag köpt den maffiga breda lacknosgrimman från Eponia :)

Svar: Ja, helt klart! Haha, förstår ju inte nu att jag aldrig gett det en chans innan, men men, nu har jag ju hittat "hem" i alla fall!! Hihi, härligt! Snygg han kommer bli! Blomman ska få en i brunt sen, vi råkade ju skaffa en brun sadel :P
Evelina Gustafsson

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: