dressyrwelsh.blogg.se

2015-03-01
11:08:00

Reng och rusk och sadelfunderingar!

Igår va det helt underbart väder här, och idag är det grått, kallt och duggregn. Vädret kan ju inte va på topp jämnt, men två dagar i rad är väl ändå inte för mycket begärt?! I alla fall är det söndag och det känns som att det kommer bli en soft sådan!
 
Sitter i mitt lilla kök och känner mig rastlös, letar sadel till Blomman men hittar inget jag vill ha, känner att jag knappt ens vet vad jag vill ha, och för att inte tala om vad han vill ha. Finns några spännande alternativ, Equipe i någon islandsmodell, Frank Baines Omni i en mindre storlek än den vi hade sist, Max Flex i någon dressyr eller islandsmodell och några till, men just nu är det nog ändå kring dessa jag funderar mest. Slängde upp några köpesannonser på hästnet så får vi väl se om det blir något napp. Det är ju inte så att marknaden svämmar över av något av alternativen, särskilt inte i brunt ;)
 
Började funder över vad vi egentligen haft under dessa 5 åren och insåg att det var en ansenlig samling olika varianter! Alla har passat mer eller mindre men ingen har vart perfekt, jag är trött på att det ligger mer eller mindre bra, nu vill jag ha något som fungerar på riktigt!!
 
Presenterade i kronologisk ordning:
1 County Competitor 17" bomvidd 5
 
2 Pfiff Amaretto 17,5" bomvidd 3
 
3 Cobra (italienska modellen) 16,5" vid bom
 
4 Edinburgh Elite 17" bomvidd 5
 
5 Frank Baines Omni 17,5" Wide
 
6 Prestige Top Dressage 17" bomvidd 34
 
7 Wellington Greenline 17" bomvidd 4
 
8 Jaguar CC 17" Mediumwide
 
9 Cliff Barnsyby AvG 17,5" bomvidd 3
 
Cobrasadeln, såg ju faktiskt ut som att det gick att rida i den också :P

Ja, sadlar dessa sadlar, man kan garanterat bli gråhårig för mindre! Säkerligen dyker vår perfekta sadel upp förr eller senare, frågan är bara när och till vilket pris, de vill jag helst inte fundera över!!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: