dressyrwelsh.blogg.se

2015-06-28
15:17:18

Njuter av livet!

Även om vädret gör att man tror att månaden som kommer snarare är november än juli, så är livet på bondgården bättre än nånsin! Idag har väderguden bestämt sig för mulet, men solen lyckas då och då ta sig igenom och glimma till, vilken energi det ger!
 
Blomman har gått en tur i skogen, just nu har vi mycket fokus på rakriktning. Båda bakbenen ska skjuta på jämt och ett jämt stöd i bägge tyglarna, lättare sagt än gjort, snarare det svåraste man kan göra! Han är lite oliksidig, blir gärna lite "bitig" i vänstertygeln och det bästa sättet att komma åt det är genom slutor och att försöka rida honom rak med alla ben på plats. Ska för säkerhets skull boka in en tandkoll dock, det är aldrig fel och det är ändå dags.
 
Har städat min gamla lya också, det var välbehövligt! Har väntat ett par veckor på att den skulle städa sig själv men det tycks inte hända så nu va de lika bra att ta tag i saken. Ska bara svabba av golven och torka av lite också så är det klart sen. Känns skönt när man kan bocka av sånt från listan av tråkiga saker som måste göras.
 
Och föresten, tror ni inte jag glömde köpa filmen igår? De va mest därför jag alls körde in till stan och det var det enda jag kom hem utan. Men Blomman fick ett nytt sommartäcke, vilken tur, så han slipper stå utan, han har ju sådan enorm brist på täcken :P
 
Nu ska jag ut och galoppera! Sedan får jag väl åka in och göra ett nytt försök med filmen ;)
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: