dressyrwelsh.blogg.se

2015-02-05
22:36:34

Grattis på 2-årsdagen!

Idag är ingen vanlig dag för idag är det Theas födelsedag!
 
Det betyder också att det alldeles snart är 1 år sedan Thea flyttade in i vår familj, min alldeles egen lilla Border Collie <3
 
Som jag tvivlade och tvekade över att skaffa en hund till, och kanske ännu mer över att skaffa BC. Men Kitty och alla Kittys border collieägande vänner övertygade mig om att jag skulle klara det. Även om önskan om en andra hund hade funnit ett tag och även om den önskan innerst inne var en BC så blev det ändå ett väldigt plötsligt beslut.
 
Efter en fredagspromenad när vi återigen ältat mitt bekymmer om en hund eller två hundar så råkade Kitty hitta en liten tik vars högsta dröm inte var att bli fårhund utan sökte sig om efter en mer "fårfri" hobby. På söndagen kunde jag inte hålla mig utan ringde uppfödaren och hörde mig för om den lilla hunden och om hon trodde hon skulle passa mig. Det slutade med att vi bestämde att jag skulle komma upp och hälsa på dem på måndagen. Panikringde Kitty och insisterade på att hon va tvungen att följa med, och hon va ju inte precis svårövertalad ;)
 
Så sagt och gjort, på måndagen åkte vi och hämtade Thea. Och jag har verkligen inte ångrat mig! Det är annorlunda att ha BC än att bara ha Amris, även om min Amris är en rätt krävande modell :P
 
Hon har fattat tycke för agility och hon har viskat att hon väldigt gärna skulle vilja bli en agilityhund. Så vi jobbar på det nu! Vi längtar efter våren och att kunna åka till klubben och träna, för än har vi en hel del grunder och en del hinder kvar att lära in innan vi kan ut och påbörja den sanna jakten på pinnar. Men vi ska dit, med tid, träning och tips från vår personliga proffscoach så ska vi minsann se till att skaffa en hel hög pinnar!
 
Lilla hund, jag e glad att jag har dig, och jag tror att du är lite glad att du har mig och Fiffi och till och med Blomman också.
 
Här är liten Thea
 
Här är lite större Thea på stranden!

Här är Thea och Theas fluffiga vän
 
Och sist men inte minst, hela Gustafssons Kennelklubb <3
 
 
Kommentar:
2015-02-06 @ 09:03:55
#1: Mamma

Grattis! Thea!
Tiden går fort! Och vi springer med! Du springer fort men tiden i sig är den samma för oss alla som går!
Ha en bra dag!
"Mormor" Elisabeth

Svar: Ja, tänk att det snart gått ett helt år sedan Thea blev en i familjen Gustafsson :)
Evelina Gustafsson

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: