dressyrwelsh.blogg.se

2014-10-29
14:50:12

Verri lång tajm, verri verri lång tajm!

Så är det och det finns bara en ursäkt, verkligheten tar för mycket tid i anspråk så min fantasivärld här bland alla rosa moln och annat fluff fluff prioriteras ner, längst ner.
 
Som vanligt, och troligtvis är det likadant för alla andra, är mitt liv rockigare än rockigast vissa dar och svartare än natten andra. Kanske var det att dra det lite väl till sin spets, för nattsvart är det sällan hos mej, möjligtvis lite grådassigt, men inte värre än så. Jag tänker att man har det som man förtjänar och många gånger som man väljer att ha det. Jag har valt att ha 150% sysselsättning just nu, det är 50% mer än många och kanske 50% mindre än andra, inte vet jag. Jag 150% sysselsättning på min fritid också, och snart kommer det en häst jag ska rida idag och om nån vecka kommer en tillridningshäst. Och så vill Blomman bli road och Thea vill springa agility och Fiffi vill göra lite av allt och ibland ingenting. Det beror lite på hennes mood!
 
Blommans liv just nu är inte så mycket mer spännande än det var sist jag uppdaterade här. Det mest spännande som har hänt för honom sedan slutet på juli är att han fick åka med till Helsingborg igår när vår nya galoppstjärna skulle ner och kastreras. Idag får han åka med tur och retur igen när han ska hem. Blomman är bra bra, han ställer minsann alltid upp för sina vänner. Han fick med sig en höbal och ett fluffigt täcke och klagade inte ett endaste dugg över att han fick åka på en biltur!
 
Fiffihunden har vart på skönhetstävling. Iofs bara en inoficiell sådan, men ändå. Fiffi har inte tävlat om att vinna pris för finaste hunden på 2 år, och då tyckte hon att det var det töntigaste hon nånsin vart med om. Nu på söndag ska vi på en jätteoficiell, jättestor internationell utställning i Växjö och då kändes det bra att kanske i alla fall öva EN gång innan. För att förebreda oss för det här med skönhetstävlingarna har vi vart på ett gäng ringträningar där Fiffi har fått öva på att visa upp sig från sin bästa sida. Numer tycker Fiffi att det är sjukt kul med allt som har att springa i ringen att göra, jag behöver bara hålla i snöret så sköter hon resten. I Växjö är planen att även vara med i uppfödarens uppfödargrupp, oh my, känn pressen.....!!
 
Theahunden har börjat på en agilitykurs. Vi har tränat lite hemma med Kittys 2 hinder. 2 hinder är allt man behöver, man kan träna massor med 2 hinder! Men det är ändå kuligare när man kan springa genom tunnlar och ösa genom en hel bana. Nu är vi visserligen inte "där" än att vi kan ösa genom en hel bana, men vi kan ösa genom tunnlar och hoppa över våra 2 hinder och det är sjukt coolt och sjukt häftigt när man lyckas styra världens snabbaste, coolaste Theahund och hon hoppar där hon ska! Ibland e Theahunden lite övertänd och då hoppar hon lite som hon vill och sedan lite extra bara för att, men när hon har varvat ner och vi har en kommunikation så är det galet fräckt!
 
Idag har jag skrivit en tenta, om projektledning. Känslan e mest, jaja. Jag kunde svara på alla frågorna utom en, man kunde få max 60 poäng och som vanligt så är jag nöjd om jag är godkänd. Jag känner mig godkänd, hoppas läraren tycker mina svar är lika bra som jag. Det va bara en fråga jag inte kunde svara på. Förhoppningsvis spelar det ingen roll. Man kan inte kunna allt..... ;P
 
Nope! Nu ska jag göra en latte, den 2:a latten idag, men den 3:e koppen kaffe. Va tvungen att köpa en latte i cafeterian innan jag tentade, de va lattetanten som jobbade, hon gör dom bästa lattarna. Jag har talat om det för henne också, hon blev väldigt glad! fast de va ett tag sen, jag borde nog påminna henne igen! man kan aldrig påminna andra ofta nog om hur bra dom är, så är det!
 
Dags att dra ut, jag ska rida räserhäst på 4-kanten och nu anländer den!!!! :D


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: