dressyrwelsh.blogg.se

2014-07-06
13:16:27

Hett, hett, hett!

Juli bjuder på juliväder, underbart! Dessutom ledig, ännu underbarare! Skulle spenderat dagen på utställning med min vackra häst i Sjöbo, men det såg några bitande djur till att vi fick ställa in. Stackars Blomman har tre rejäla, ömma "bölder" på vänstersidan. En precis uppe på ryggen där sadeln skulle ligga. Men men, sånt är livet, tråkigt att vi missar den, det är alltid så välordnat och trevligt på Bjärsjölagård, men de kommer fler utställningar, huvudsaken är att knölarna försvinner så han slipper ha ont.
 
Nu blir det inte en dag utan täcke, det borde ju förhindra de värsta bitande insekterna i alla fall. Dessutom verkar han väldigt nöjd med sitt täcke, viftar knappt alls på svansen och faktiskt så tycker jag nog att det har en himlans bra passform för att vara ett flugtäcke! Nöjd med mitt köp!
 
 
Kommentar:
2014-07-16 @ 20:36:37
#1: camilla

Han är för härlig Blomman, inte många som är lika snygga trots flugtäcke :) Jag förstår honom precis ang de där förbannade krypen, jag har har råkat på en muterad variant av blinning som jag tydligen inte tål. Tidigare har ett bett resulterat i knöl som ett större mygbett, men nu blir det decimeterstora bulor. Senaste skapelsen täckte hela insidan/undersidan av överarmen :O

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: