dressyrwelsh.blogg.se

2014-04-30
17:33:08

Valborg

Nu är den här, våren. Den börjar imorn. I den här delen av världen tog vi ett megahopp över den årstiden och körde på sommar ungefär hela april. Idag var det solsken hela långa dagen, ända till nu, lagom till vi skulle ner och grilla på stranden. Passande aprilväder sådär sista dagen i april.....

Lille bror är i "byn" på besök. Så han och lilla syster kom på fika på bondgården. Jag bakade en rabarberpaj till dom. Jag tror att det blev mer socker än rabarber i den, ingen GI-paj med andra ord! Men go va den! 

Nu kommer det mer regn! Grillningen som skulle ske på stranden byttes plötsligt ut mot middag inne. Inget att gräva ner sig över, det regnar ju inte mindre för det :P 

Blomman har vilat sig i form idag, han fick sällskap av Fölis i hagarna nere vid ån. Massa obetat gräs att fika på, nöjd cob!

Fiffi och Thea har kört agility. Thea är agilitybesatt! Efter 2 gånger, my god, hur ska detta sluta 😎 Fiffi är också agilitybesatt, kanske börjar jag också bli det. Det är ju faktiskt ganska coolt! Igår var jag och köpte en lyxleksak till dom, en som vi bara ska ha när vi springer agility. Den såg ju kanske inte så där mycket ut för världen, men tydligen var den helt fantastisk! Fiffi hängde som en terrier i den, ibland (rätt ofta när jag tänker efter) fungerar den hunden rakt motsatt till vad man kan förvänta sig. Och Thea kampar som sjutton med mig. Det är väldigt roligt med BC, väldigt väldigt roligt! Jag är väldigt glad att jag vågade språnget och skaffade en.
De tackar vi Kitty för, och alla kittys bordercollie-besatta vänner för! 

Här är en bild på lyxleksaken! 

Och här är bondgårdens modell på majbrasa! 



Kommentar:
2014-05-01 @ 01:09:14
#1: Mamma

God Kväll!
Nu gick sista gästerna! Vi har haft det mycket bra! 14 pers blev vi! Verkar som att ni också haft en trevlig dag!
Ser att rapsen blommar nu!
Sov Gott!
Mamma

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: