dressyrwelsh.blogg.se

2013-11-28
23:16:16

Blev inte enligt planen den här gången heller!

Trodde fram till igår kväll att jag hade en kort skoldag och sedan fritt idag. Men nope, inringd på jobbet så blev istället kort skoldag, lång jobbdag och sedan fritt. Lagom till läggdags ;)
 
Blomman fick framskor idag. Hade tänkt inviga dem med ett pass i paddocken i eftermiddags men han fick vila istället. Fiffi hade planerat in en kul promenad, men hon fick också vila. Vi tog en mörk promenad under stjärnorna ikväll istället. Fast att jag kände mig som en överjäst bulldeg efter min långa dag så var det ändå skönt att komma ut en vända. Sedan var det väldigt skönt att komma in igen när rundan var slut också. Fiffi är åtminstone nöjd och glad och Blomman stod och fikade på sin höboll när vi var ute hos honom tidigare. Han såg inte precis missnöjd ut han heller. Tur de är anpassningsbara mina fantastiska pälsbollar <3
 
Sedan är vår nuvarande kurs lite flummig. Ena dagen är det si, andra dagen är det så, tredje dagen är de si igen och sedan när någon annan frågar så är det så. Sånt kan göra mig galen!! Hur sjutton ska jag kunna veta vad som förväntas av mig när det hela tiden ges olika besked? Ringde och beklagade mig lite för mamma som sa att det är så att studera på högskola. Så jaja, bara att försöka fatta, göra sitt bästa och hoppas att det blev som tänkt. Har beställt böcker också. Usch så tråkigt. Men det är ju faktiskt så att man får CSN-pengar för att kunna köpa studielitteratur, inte för att kunna köpa hästtäcken. Det är bara det att om valet står mellan en bok för 500 spänn eller ett täcke för 1500 spänn så är det helt klart att man får mer för pengarna om man köper täcket =P
 
Imorn hoppas jag på sol, eller i alla fall uppehåll så jag och min fina häst kan ta en tur! Har inte ridit på ett gäng dagar och jag saknar att sitta på den bruna luddiga ponnyn! Nu, dags att vila lite i drömsängen!
 
 Föresten så levererade Fridolf på hög nivå igår! Kalventrecoté  med hemmgjorda pommes till förrätt och pärontartlette med toscatäcke och mascarponekräm till huvudrätt. Go mat, mysig restaurang, trevligt sällskap, kvällen fick högsta betyg!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: