dressyrwelsh.blogg.se

2013-07-20
22:41:33

Time to go to bed!

Kväll igen, slut för idag! Har haft galen huvudvärk under hela eftermiddagen och kvällen, men det börjar släppa nu. Tror jag druckit för lite och det i kombination med sol och konstant kisande blir inte så bra för huvudet mitt. Använd solglasögon och drick mer eller ta en Alvedon så är problemet löst, men varför göra det lätt för sig när man kan göra det svårt ;)
 
Är en hund fattigare nu. Det blir lite tomt på något sätt. Voffvoff "tar plats", fast menat på ett bra sätt, han är störtskön, storpersonlighet.se kan man också kalla honom. Väldigt unik hund det där, väääääldigt unik! Tror minsann Fiffi tycker det är lite tomt också. Jag vill nog väldigt gärna ha 2 faktiskt, det är roligt med 2 och hur man än vrider och vänder på det så har de dels kul tillsammans och sällskap av varandra när man måste lämna dem. Men just nu passar inte en valp riktigt in, inte en vuxen heller, en hund till passar helt enkelt inte in. Och det känns som en otroligt dåligt ursäkt att köpa en hund för att den jag har ska få sällskap :/ Voffvoff har verkligen hjälpt Fiffi när han sällskapat med henne hemma nu dessa dagarna när jag vart på jobbet, hoppas hon fortsätter tycka det är åtminstone lite mer ok att vara hemma själv även nu när han lämnat. Det känns i hjärtat att stänga dörren om min ledsna hund varje morgon, men vad sjutton ska jag göra, man kan verkligen inte ha en cocker spaniel med sig när man arbetar i en livsmedelsbutik :(
 
20.30 kom jag på att jag nog ville rida lite ikväll. Då är det lite extra underbart att gå de 20 meterna bort till stallet och hänga på han tränset. Vi skulle rida uppe i gräshagarna, men där var de så mycket bitiga insekter att det överhuvudtaget inte gick att vistas, jag trodde de hade gått och lagt sig vid tiden =P Så fick bli grushagarna utanför stallet istället. Hade valt bort sadeln, barbacka ger klart bästa känslan och minsta möjligheten till fusk från min sida. På slutet var han megafin!!! Så otroligt nöjd med honom för tillfället, eller rättare sagt min ridning, för rider jag bra så går han bra, tänk om jag bara kunde försöka se till att komma ihåg det när det inte går lika bra ;) Keep it simple, och då lossnar det! Hoppas verkligen jag får plats även vid nästa träningstillfälle för Júlio, känner att vi börjar komma tillrätta med det problem vi kom med sist. Nu behöver vi mer input så vi kan finjustera ännu mer! Har jag ännu lite mer tur blir det nog någon träning i centrerad ridning under vecka 30 el 31. Håller tummarna för det, min sits hade DEFINITIVT behövt sig en påminnelse om vad den borde vara! Kan ju skylla liiiite på min sneda rygg, men långt ifrån allt..... Sträcka på sig och använda magen är jobbigt och jag avstår helst, det syns på magen också, det är knappast några 6 rutor inte, mer 1 stor ensam stackare på mitten ;P
 
Avsluta kvällen med ett pass på bästa Blomman med en awsome feeling, då känns det lätt att drömma goa drömmar om stora tävlingar och fina priser sedan..... ;D
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: