dressyrwelsh.blogg.se

2013-02-27
18:45:58

The beach!

Idag drog vi till stranden! Det var dimmigt och lite rått, men på något sätt ändå vårigt! Det känns att den är i antågande och jag hoppas den kommer förr, än senare.
 
Hästarna var laddade! Från start till mål. Det gick inte att varken rida snabbt eller länge. Stranden är nästan alltid bäst längst ner mot havet, men där såg det ut som om man befann sig på Arktis snarare än svenska västkusten, så det vara bara den övre, tyngre delen av stranden som var ridbar. Kanske lika bra, när hästarna är lite övertända och helt skulle bocka loss, men inte får en chans, för håller man sig inte till given gångart så gräver man bara ner sig ;)
 
Även om det bara blev en väldigt kort sträcka och endast hälften i galopp, så blev de rejält svettiga, och verkade rätt nöjda. Blomman och jag klättrade en gång i värstingsanddynan också. Den suger, jag vet, för jag provade den igår =P
 
Kommentar:
2013-02-27 @ 23:15:23
#1: Mamma

God Kväll!
Herre Gud Sahara öknen med is. Ser ju otroligt häftigt ut!
Sov Gott!
Mamma

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: