dressyrwelsh.blogg.se

2013-02-26
18:12:55

Nystart

 
Min oförskämt snygga pojk!
 
Idag har vi dragit igång den nya kursen i skolan, ekonomi. Kan ju kanske vara en passande kurs för mig ;) Man kan ju inte anklaga mig för att världens mest ekonomiska person. Men jag lever idag och njuter av mina kronor och ören, det är då ett som är säkert! Massa pengar på banken gör ingen lycklig, däremot kan ju lite pengar på banken vara bra. Allt beror ju på vad man har för ekonomisyn. Men kursen handlar såklart inte om MIN ekonomi, utan om nationalekonomi. Det verkar bli väldigt givande och intressant. Jag trodde jag avskydde ekonomi, men det verkar inte så. Dessutom är läraren fantastiskt underhållande, och det har vi ju konstaterat, att det betyder massor!
 
Fick springa en runda inom Maxi innan jag åkte hem, det Maxit jag handlade på igår hade inte mina flingor. Det är väldigt speciella flingor, det finns alltså inte som alternativ att köpa en annan sort. Jag gillar ingen annan sort. Jag har försökt, men det går inte. Så igår blev jag nästan lite darrig på läppan när de inte fanns på sin vanliga plats när jag skulle ha, och när dessutom skylten i hyllan var borta så insåg jag att shit, de kanske utgår ur icas sortiment igen. Jag blev alldeles upprörd inom mig, hela vägen ut till bilen. Jag fick till och med trösthandla en pirog på vägen ut! Sedan lugnade jag mig och insåg att om de där förbaskade flingorna utgick ur sortimentet borde jag egentligen jubla. För det är nog inte sunt att äta de i den mängden jag gör. Det kan mer liknas vid godistopping än flingor, och största delen av innehållet är socker och havregryn. Min enda chans att bli lite mindre besatt (för det är nog inte riktigt friskt att vara besatt av flingor!) är att de utgår, annars kommer jag aldrig bli kvitt dem!
 
Idag var det ju då slut på det sunda tänket och jag garderade mig genom att köpa två paket på Maxit i stan, för där stog de minsann på sin vanliga plats *nöjd*. Inte för att två paket räcker speciellt länge med tanke på mängden jag konsumerar, men ändå =P
 
Kitty ringde sedan lagom till jag var på väg hem och vi bestämde en promenaddejt på stranden. Fiffi var i sitt esse, det är hon alltid, och sedan avrundade vi med min fantastiska latte. Jag älskar att kunna dricka kaffe för att det är gott nu, inte bara för att det är varmt ;)
 
Blomson fick sig en joggingtur i vårsolen. Vi provade ett novabett, och han verkade mycket nöjd och happy med det. Mjukt som bara den, och han är himla känslig. Han har nog lite vårkänslor dock, för han är tittig som f*n och hoppar och skuttar i sidled för diverse markskuggor och halmstrån som råkar blåsa runt. Han är minsann inte alltid så stor och stöddig som han tror, lillkillen <3
 
Nu blir det tacokväll med galoppfilm hos grannhuset med stallgänget. Go mat, gott sällskap och förhoppningsvis en bra film, en tisdagkväll kan vara betydligt mycket sämre!
 
Hej på er!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: